Bram en Ilse op Wereldreis 2011-2012

Deel 2 van het overweldigend mooie Sumatra!!

En toen stonden we voor een lastige keuze;

Of we gaan vanuit Lake Toba richting het zuiden naar Bukkitinggi ( 14 uur in de bus)?
Of we gaan naar Banyak Islands, om heerlijk te snorkelen en waarschijnlijk schildpadden te spotten?

Na heel wat wikken en wegen hebben we toch besloten om richting het zuiden te gaan, en maar goed ook bleek later.
Samen met een ander Nederlands stel waar we al een tijdje mee samen reizen stapten we in de nacht bus richting Bukkitinggi.
Na een vreselijke busreis die we op ons lijstje gezet hebben in de top 3 van; ergste busreizen van onze trip kwamen we na 14 uur aan in Bukkitinggi.

Hier aangekomen hebben we eerst een lekker welverdiend ontbijtje besteld en besloten we daarna gelijk verder te gaan naar Lake Maninjau!
Dit is een kleiner minder toeristisch meer, maar zeker niet minder mooi als Lake Toba.
Hier sliepen we in een bungalow met uitzicht op het water. Omdat we in de bus geen oog dicht gedaan hadden, zijn we gelijk op bed geploft om ff een aantal uurtjes te slapen.
Ondertussen kregen we nog te maken met een aardbeving die de lokale bevolking flink aan het schrikken gemaakt heeft.
Maar hierover hebben we al kort verteld in het vorige verhaal.

De volgende dag hebben we een scooter gehuurd en zijn we richting het strand gereden wat 2 uur verderop lag. Een verlaten strand, zonder toeristen, alleen een groep blije kinderen die net uit school kwamen om ff lekker uit te waaien. En natuurlijk niet te vergeten met ons op de foto wilden en hun Engels wilden oefenen; erg grappig dus!
Na het strand hebben we onze scootertocht weer voortgezet, door de prachtig mooie omgeving. Ultra groene rijstvelden, prachtig mooie bergen, nog mooiere wolkenpartijen en natuurlijk niet te vergeten de vriendelijke bevolking die ons natuurlijk luid toejuichten met HELLO MISTER!!
Net voor zonsondergang kwamen we terug bij onze bungalow en konden we terug kijken op een onvergetelijke mooie gezellige dag rondom het meer van Maninjau wat echt schitterend foto's opgeleverd heeft!

Dedag daarop zijn we weer terug gegaan richting Bukkitinggi, waar we s' middags de grootste bloem ter wereld bezichtig hebben: De Raflesia!! En groot dat was die zeker!
We hadden geluk dat er 2 bloemen in bloei stonden, dus na een flinke klim door de jungle kwamen we uit bij deze prachtig grote bloemen!
In een super groene omgeving aan de voet van een waterval, bloeide de mooie grote roodgekleurde Raflesia. Een kippenvel momentje kun je wel zeggen!
Na de tocht door de jungle hebben we natuurlijk de beroemdste koffie van Indonesië geproefd:
Kopi Luwak! Dit is koffie gemaakt van Civetkat poep.
Meer info zie: http://www.specialtycoffee.nl/coffee/origins/indonesia/.
Lekker om geproefd te hebben, maar daar blijft het dan ook bij, want als je 200 gram wilt kopen ben je maar liefst € 16,- kwijt.
Na deze middag tour zijn we in een modern restaurantje beland waar we heerlijk gegeten hebben.

De volgende dag waren we van plan om op de scooter naar Harau Valley ( een prachtig gebied met betoverend mooi groene rijstvelden en mega grote oogverblindend mooie steile rotsen) te gaan, maar helaas regende het dus zijn we een dagje in de stad gebleven.
We hebben deze dag nuttig besteed, zo hebben we alvast een vlucht geboekt naar Jakarta.

De volgende morgen werden we wakker met een strakblauwe hemel!! Mooier kon het niet. Dus ontbijten en de scooter ophalen en heerlijk toeren richting De Harau Valley. Na nog geen 1,5 uur rijden kwamen we in dit prachtige gebied aan. Onze ogen werden verblindt door de ultra groene rijstvelden en de mega steile rotsblokken! Onvoorstelbaar mooi. Het leek net een sprookje. En hier reden wij tussendoor met onze scooter, mooier kon het niet. We verbleven in een hele basic maar mooie bungalow met balkon en hangmat, midden tussen de rijstvelden.
We hebben hier 2 nachten geslapen samen met een Nederlands stel. Lekker met de scooter door de prachtige Vallei toeren, genietend van het oogverblindende uitzicht. Bram heeft zich erg vermaakt met vissen voor onze bungalow en verder hebben we hier niet veel gedaan; want je hebt je handen vol aan het genieten van het uitzicht.
Wakker worden midden tussen de rijstvelden met apengeluiden om je heen, wat wil een mens nog meer??
Oh ja, we hebben wel echt iets heel bijzonders gedaan; we zijn naar de evenaar gereden en hebben precies op 0 graden een foto gemaakt als bewijs! Toch een bijzonder moment, want zo vaak kom je niet precies op de evenaar!

Na 2 heerlijke nachten in deze vallei zijn we weer op ons scootertje richting Bukkitinggi gereden.
Hier hebben we tevens ook afscheid genomen van het Nederlands stel waar we 2 weken mee samen gereisd hebben. Best lastig om na deze leuke tijd, toch weer afscheid te moeten nemen, maar goed dit is reizen, dit hoort er nou eenmaal bij.

Dezelfde dag hebben we nog een busje naar Padang genomen om hier de dag erop naar Jakarta op Java te vliegen.
Deze stad hebben we inmiddels ook al verlaten en zijn aan onze reis in Java begonnen, maar hierover de volgende keer meer....
De foto's zeggen dit keer meer als het verhaaltje; GENIET!!

Liefs Bram & Ilse

tanja

Wat blijft het toch mooi wat jullie allemaal meemaken, wij hebben het gedaan met weekendje barcelona afgelopen week. Geniet er nog van.

wendy (meerdal)

Wauw,wat weer een geweldige foto's.Ik heb jullie vorige verslag gemist,maar heb het nu gelezen en ook ik moest direct aan jullie denken,na het nieuws over de aardbeving.Gelukkig zijn jullie veilig en hoop ik dat dit soort berichten jullie en ons verder bespaart blijven.Veel plezier op Java !

ans

Heej pptjs,

Prachtige foto`s en wèr un moi verslag. Geniete woh!
Goeie reis noar Java en ik hoap dat verder alles wèr goed verlupt. Hier is verder alles oké, behalve ut wèèr dan. Mar ja, Gé wil nie mit verhuuze nor Spanje dus ut blieft afzien hier mit ôs "kikkerland"klimaat. Nie klage mar drage,(veural de jas).
Groetjes en tot wèr es.
Ans

Frits Weijs

Ongelooflijk wat jullie allemaal meemaken en veel van de wereld zien, maar net zo beleven en genieten wij er ook van. Geniet er maar lekker van, want dan doen wij dat ook en al snel genoeg beginnen de dagen af te tellen.

gr. Frits

Sonja, Roy en jullie grootste kleine beste vriend Lars

Wow wat een prachtige foto's en weer een mooi verhaal!
We zijn zo trots op jullie!

Dikke kus van ons 3tjes

Ciela

Hoi Hoi

Ik zie nog steeds een big smile op jullie snoet dus het gaat nog goed!!!
Enne die bloem die is echt super, lijkt net nep zo onmogelijk groot voor een bloem.
De stengel zal dan wel bijna een heuse bezemsteel zijn denk ik.

lieve groet van mij

wiel en trees

ilse van harte gefeliciteerd met je verjaardag ook aan bram

Marie-José

Ilse alsnog van harte proficiat mit ow 26e verjeurdag. XX

Harm en Dorina

Goeiedag reizigers.
Ilse alsnog van harte gefeliciteerd.
Proberen te smsen en chatten maar volgens mij geen contact.
Hoe is het met jullie?
Vernomen dat je een paar dagen echt ziek bent geweest.
Ben je weer een beetje opgeknapt?
Het allerbeste, we wachten op het volgende MOOIE verhaal.
Groetjes uit Blitterswijck