Bram en Ilse op Wereldreis 2011-2012

Aardbeving en Tsunami waarschuwing Sumatra!!

Beste lezers van onze site.

We hebben een engeltje op onze schouders gehad!
Zoals jullie al gelezen en gehoord hebben is er een zware aardbeving hier geweest en er ging ook een Tsunamiwaarschuwing uit, maar deze is gelukkig tot nu toe uitgebleven.
We zitten op het moment aan het Maninjau meer bij Bukkitingi, dus gelukkig hoog geleden! Op het moment van de aardbeving lagen we te slapen, omdat we erg moe waren van de lange busreis vanaf het Noorden. Onbewust hebben we de schokken gevoeld, Bram dacht zelfs dat Ilse aan het dromen was, maar dat was dus de schok van de aardbeving!
Met ons gaat alles goed, maar we merken wel dat de mensen hier echt in stress zijn van dit nieuws en begrijpelijk natuurlijk na het verleden in 2004.
Alle tv's hier laten de beelden zien wat hier een aantal 100km vandaag gebeurd is. Erg angstaanjagend voor de mensen.
Gister stonden we nog voor de keuze om naar een eiland te gaan om schildpadden te spotten, maar toch zijn we deze richting opgegaan en maar goed ook.
Want dat eiland lag dus heel dicht in de buurt van het epicentrum en daar heeft het water zich 10 meter terug getrokken. Dus als we daar hadden gezeten, hadden we wel anders gepraat.

Maar al met al, we zijn veilig hier, we zitten niet in de buurt van de kust. Alhoewel het best spannend allemaal is, mensen die hun families bellen die in dat gebied wonen etc.

Bedankt voor de lieve berichtjes die we nu al gekregen hebben, want zo zie je maar weer, het is in 1 keer heel erg dichtbij.

Ruud

Gelukkig, fijn om te horen dat alles goed met jullie gaat!!! pas goed op jezelf !! Ondanks de huidige situatie... enjoy!!

Milow

Hey!
Ik had nog niets meegekregen van de aardbeving tot ik net jullie berichtje las! Geschrokken ben ik wel een beetje, maar met jullie is alles goed en daar gaat het mij om:) Bedanken jullie dat engeltje op jullie schouder ook namens mij;)?!
Groetjes en een dikke knuffel Milouke:)

Martijn Vernooijs

Ja, het is bizar om alle plekken terug te zien samen met alle vreselijke beelden op televisie waar je nog niet zo heel lang geleden hebt geweest!

Piet en Hennie

Hallo,
Heb net t verhaal gelezen,nou dat was wel effe schrikken zeg.Jullie hebben echt wel n engeltje op jullie schouders gehad.Hopen dat t verder allemaal goed gaat,let goed op mekaar he..
Dikke knuffel van ons

Annemie

Hartstikke fijn dat het goed met jullie gaat.Bij de eerste berichtgeving zijn jullie door m`n bolletje gegaan.Net het nieuwe verhaal en de foto`s bekeken. Wederom prachtig. Op het juiste moment op de goeie plek. Blijf dat engeltje maar waarderen. `t zal nog wel spannend blijven maar wish all the best voor jullie en alle bewoners in de getroffen gebieden.Greettzz Annemie

pascal en sylvia

Fijn dat alles goed gaat, geniet ervan. Gr

Ruud en Sonja

Fijn om te horen dat alles goed gaat.
Groetjes Ruud en Sonja

wilmie

Moest meteen aan jullie denken toen ik van de aardbeving hoorde. Enne neem dat engeltje maar de rest van jullie reis mee dan komt (blijft) alles goed.
Groetjes Wilmie.

Joycerdt

Gelukkig zitten jullie veilig lieverds!! Hele dikke kus!!

wil

Fijn dat alles goed gaat.
We kregen straks een berichtje van Roel.
Ik had nog niets gezien of gehoord over een aardbeving.
Blijf nog maar even lekker hogerop zitten.
Groetjes Pap en Mam

Gerda en Geert

Go'h Ilse en Bram dat was zeker wel erg schrikken daar!
Goed dat jullie hogerop zitten. Heeft zo moeten zijn dat jullie niet naar dat eilandje gegaan zijn. Ondanks alles geniet er nog van.

Martin Burgers

Ik moest meteen aan jullie denken! Blij dat jullie veilig zitten! Toch veel sterkte toegewenst. Groeten uit Apeldoorn.

Pfff, niks gehoord, druk op werk en via jullie mail kom ik er dus achter wat voor geluk jullie hebben gehad.
Toch fijn dat je onbewust (of is dat geluk) op het goede moment de goede keuze hebt gemaakt.
Ben zuinig op het engeltje! Geniet verder van de reis.
Ans en Gé

Gea

Poe poe, das ff schrikken zeg, maar zoals jullie schrijven, zitten jullie hoog en droog, houwe zo.....
Probeer toch verder te genieten!
Enne.....ja hoor daar komt dat zinnetje weer.....blijf goed op elkaar letten.
Knoevels

Sraar en Annie

Hartstikke fijn dat het goed met jullie gaat .
heb net het verhaal gelezen we waren weg geweest
Blijf nog maaar even hoog zitten "grapje"
De engeltjes letten wel op jullie beide en jullie op elkaar
Ondanks alles geniet er nog van
groetjes Sraar en Annie

joyce

gelukki!!! moest ook gelijk aan jullie denken! geniet ma van het mooie land en soms moeten dingen zo zijn, dus jullie hebben gevoelsmatig de juiste richting gekozen :) liefs, Joyce

pauline

Hallo Bram en Ilse, Wij kennen elkaar niet,en toevallig belande ik op jullie site.Ik las dat jullie eerst naar het eiland wilden om daar zee schildpadden te spotten.En dat jullie gelukkig niet gegaan waren.Mijn dochter zit op dat eiland(pulau banyak)en loopt daar stage.Helaas is daar geen internet verbinding en geen telefoon bereik.Via via zijn we te weten gekomen dat ze idd de aardbeving hebben mee gemaakt. Misschien een stomme vraag,maar weten jullie misschien iets meer over het eiland ivm de aardbeving? Ik wens jullie nog een fijne reis toe. Gr, pauline

Ciela

Hallo Bram en Ilse

Ik heb inderdaad aan jullie gedacht, en gelukkig hebben jullie een goede bescherm engel bij jullie.
Hopenlijk krijgt de engel het niet te druk.
Ook dit is real live!
Ik wens jullie het allerbeste toe en maak er iets goeds van!

groetjes Ciela

yolanda

Ut eerste docht ik an olej toen ik ut op ut nejs heurde......meteeen de laptop an ,en gelukkig hadde gillie al iets op f.b.staon.Groetjes uut offere en geniet dûr nog van.Dikke XXX

Bram en Ilse

Beste Pauline,

We hebben idd een engeltje op onze schouders gehad dat wij niet naar Banyak Islands zijn gegaan.
Volgens de berichten van de lokale mensen
hier is er geen Tsunami geweest! Ik heb een nummer van een organisatie op Pulau Banyak, een man die vanaf Medan alles regelt, hij kan je zeker meer info geven over Pulau Banyak. Zijn naam is Mahmud: +62 852 76869101.
Zijn mailadres bangkaru@gmail.com!
Laat je ons iets weten. T water is daar wel 10 meter terug de zee ingetrokken hoorden we maar de Tsunami is uitgebleven.
Sterkte ermee!! Groetjes Bram en Ilse

Ria

Fijn om te horen dat het goed met jullie gaat.
Zo zie je maar.
Geniet nog maar lekker en pas goed op elkaar.
Wij gaan maandag de 16e naar Martine en Litha in Zuid Afrika :)
Tot mails liefs Ria

Pauline

Hoi Bram en Ilse,
Dank jullie wel voor het telefoonnr en het e-mail adres.Inmiddels hebben wij via via te horen gekregen dat mijn dochter idd de aardbeving heeft mee gekregen/ mee gemaakt.En dat iedereen zich natuurlijk kapot was geschrokken,maar ze maakt het goed en er zijn geen gewonden gevallen.Dit is voor mij al een geruststelling.Hier hoor je inmiddels niks meer over de aardbeving,maar ikzelf houd het in de gaten,en anders mail ik die Mahmud.Nogmaals bedankt,en nog een hele fijne reis verder toegewenst. Gr, Pauline

Marie-José

Bram en Ilse, wat mot ik nog zegge............,super!!!! Wat un ervaringe, dao wurde mins van. Um ow ganse laeve noeit mer te vergaete.Hedde nog wel zin um oeits trug te komme????? hiel veul liefs XXX

Marie-José

Oeps verkierd geplaatst.