Bram en Ilse op Wereldreis 2011-2012

2 weken Noord-Thailand

Hallo allemaal,

We zijn nu alweer 2 weken in Thailand. Bijna 1 week hebben we in Bangkok gezeten om het een en ander te regelen. Jaja, reizen is niet alleen maar genieten, maar het is ook veel regelen en plannen. En omdat het hier net ff iets anders aan toe gaat als in Nederland, duurt het allemaal wat langer om dingen geregeld te krijgen. Ach ja, we hebben de tijd!
Een van de dingen die we moesten regelen was het visum voor Indonesië. We gaan namelijk 2 maanden naar Indonesië in plaats van 1. En daarvoor heb je een ander visum nodig. Dus op naar de ambassade van Indonesië in Bangkok. De meest onvriendelijke ambassade tot nu toe. Hier kregen we dus te horen dat we een return ticket moesten laten zien. En dit hadden we niet, dus nog meer werk aan de winkel! Maar ja wat gaan we doen? Waar gaan we naar Indonesië heen? 1 hele dag hebben we op internet gezeten om alles uit te zoeken. S 'avonds laat hebben we het beslist en geboekt.
Wat staat er nu vast:
- 18 Maart Bangkok - Medan(Sumatra)
We willen dan vanaf Sumatra richting Java, Bali, Lombok en Gili. Als er nog tijd is gaan we misschien nog naar Komodo en Flores, maar dat zien we tegen die tijd wel!

- 14 Mei Denpasar - Darwin (Australië)

Dit betekend dus dat we al een heel eind onze planning weten voor de komende maanden. Is dit fijn? Fijn is het om nu al alles geregeld te hebben, dus de volgende maanden kunnen we alleen maar genieten.
Niet fijn is het omdat alles definitief vast staat, en je tussendoor niets meer kunt veranderen. Dit allemaal door het visum van Indonesië.
Ook een minpunt is het dat we Joep en Marijke in Lombok niet kunnen bezoeken, want tegen die tijd dat wij daar zijn, zijn hun alweer terug in Nederland.
Maar reizen is keuzes maken!
Wat ook al vast ligt is de campervan waarmee we 3 maanden door Australië gaan reizen. Heerlijk een eigen stekkie op wielen voor 3 maanden lang!
En natuurlijk zijn we ook gaan denken welke route we in die 3 maanden gaan doen. Hierin hebben we natuurlijk alle vrijheid en kunnen we gaan en staan waar we willen.
Het volgende hebben we in gedachten:
Op 14 Mei halen we de camper op in Darwin en rijden we langs de westkust richting Perth. Vanuit Perth rijden we naar het centrale gedeelte van Australië (de outback / Alice Springs). Daarna rijden we weer naar onder richting Adelaide en zo via de Great Ocean Road naar de oostkust. Daarna misschien nog een stukje omhoog, maar op 10 augustus moeten we weer afscheid nemen van op huis op wielen.
Daarna gaan we voor 6 weken naar Nieuw Zeeland. Dus voor mensen met een wiskunde knobbel ,weten nu ook dat we dus langer als een jaar wegblijven. Maar goed, later hierover meer.

Terug naar Thailand. Na al het regelwerk in Bangkok zijn we met de bus naar Pak Chong gegaan. Waar we 2 dagen zijn gebleven. Hier hebben we 2 tours gedaan. De eerste was een volle dag. Met de jeep reden we door de prachtige omgeving naar het Khao Yai National park. Hier hebben we ontzettend veel mooie beesten gezien. Zoals Gibbons en Hornbills (geweldig mooi gekleurde grote vogels). Maar ook schorpioenen en spinnen. Het hoogtepunt was toch wel de wilde Olifant. Een supergave tour dus!
De volgende dag hebben we een halve dagtour gedaan. We zijn naar een waterbron geweest waar de lekker hebben gezwommen. Maar ook naar een grot waar 2 miljoen vleermuizen na zonsondergang in een lange sliert naar buiten kwamen. Geweldig om te zien.
Na 2 dagen safari en jungle in Pak Chong zijn we met de bus naar Chang Mai gegaan. Hier ook weer 2 dagen gezeten. Lekker een scooter gehuurd en de omgeving verkend. En natuurlijk lekker gegeten en gedronken en s' avond nog een Thaibox wedstrijd gezien.
2 dagen later zijn we met een minibus naar Pai gereden. Een bijzondere rit met 672 bochten. Voor mensen met een zwakke maag geen plezier! We hebben 3 nachten in Pai gezeten, in een relaxte bungalow iets buiten het centrum. Heerlijk rustig en relaxt dus. Pai is een relaxte hippie plaats waar we alleen maar gerelaxt hebben, scooter gehuurd, aan het zwembad gelegen en de laatste dag op Piranha's hebben gevist! En ja hoor: Bram heeft een dikke vette Piranha van maar liefst 1,5 kg gevangen!
Om 16.30 uur hebben we de bus naar Chang Mai gepakt waar we nu zijn. Hier slapen we 1 nacht en dan gaan we morgenvroeg om 10 richting Laos, waar we 17 februari om 5.00 uur in Luang Prabang aankomen. Vanuit hier pakken we een bus naar van 4 uurtjes naar Sayabouli, dit is de plaats waar het 3 daagse olifanten festival plaatsvind. Hier slapen we 2 nachten in een homestay. We kijken er nu al naar uit!!
Dit was het weer tot zover!! De volgende keer weer een nieuw avontuur.

Liefs Bram & Ilse
Voor degene die ons een privé mailtje willen sturen: bramp85@hotmail.com.

Roy stoks

Geweldig moi allemoal!

En toch nog gevist hè! Echt super!

Wel jammer dat ik vur september nog gen klussen an kan nemen wat betreft et stroate ;) haha!

Kei veul plezier verder!!
En tot et volgende verhaal!

Milou

Jeuj, weer een super verhaal om een te lezen:)
En wat een planning hebben jullie gemaakt zeg!
Die wiskundeknobbel zit r bij mij niet echt, maar ik had ook wel al uitgerekend dat jullie dan idd langer dan een jaar wegblijven. Mja, als je het doet, doe het dan goed;)! Ik ga nog even kijken naar de fotos die jullie hebben gemaakt;) Heel veel plezier maar weer! Dikke knuffel Milow:)

Kelly

En gelijk hebben jullie dat jullie langer als een jaar weg willen blijven! Om jaloers op te worden. Nou Roy, dan vraag je pap maar of je meemag.

Nog veel plezier en geniet ervan!
x, Kelly & Ward

Theo Kleeven

Weer een mooi en herkenbaar verhaal zeg! Dus jullie hebben ook het genoegen gehad de neushoornvogel te mogen zien: wat een prachtbeest hé? Ja, van de natuur krijg je nooit genoeg!

We zijn natuurlijk reuze benieuwd naar jullie ervaringen in Laos. Ik zal jullie ons reisverslag mailen en nog wat tips over Indonesie.

Heel veel plezier nog, een fijne voortzetting van jullie reis en hou je haaks.

Greetzzzz,
Sjan en Teej

Gea

GEWELDIG VERHAAL WEER. Een hele planning vooruit gemaakt, ja daar zijn jullie wel ff zoet mee geweest.
Goed gedaan hoor. 3 maanden met een camper is ook kei vet. en voor die tijd inderdaad een eigen plekje.
Veeeeeeeeeeeel fun, en blijf goed op elkaar letten.
Knoevels
Gea

Henk van de Pasch

Ha luitjes,
misschien is het ook interessant om eens naar Nias te gaan, een eilandje ten westen van Sumatra en wat behoort tot Indonesie. Daar is het nog allemaal heel primitief en met een zeer interessante cultuur, met nog veel dingetjes uit het stenen tijdperk!

wendy ( meerdal)

Hoi Bram en Ilse,

Ik heb net even rustig jullie foto's gekeken.Wauw,jullie zijn ook nergens bang voor hè? ( schorpioen) .Dit zal ook wel een belangrijk criterium zijn om een wereldreis te maken.Mooie planning voor de boeg,groot gelijk,genieten van het leven,werken kan altijd nog.Ik wacht nu op het verslag van Laos met de mooie foto's ervan.Fijne reis verder!

tanja

Heb weer heerlijk zitten lezen, ga nu foto's bekijken, het blijft leuk om jullie te volgen. Ik krijg trouwens een kleindochter. Nathalie is op 20 juli uitgerekend.
Dikke kus Tanja

Sjors en Jocelyn

Was t niet 762 bochten??

gerard en antje

Dat waren weer mooie verhalen,wij geloven het goed dat jullie de tijd mee en dan kwijt zijn maar als je er maar van geniet en dat doen jullie met volle teugen.
Het lijkt ons ook wel leuk om eens bij mensen thuis te logeren, en kijken hoe die mensen daar leven,dan denken wij dat wij het hier zo slecht nog niet hebben.
En dan zo hartelijk zijn en alles voor jullie willen doen.
Lijkt ons een hele ervaring.
Wij wensen jullie nog veel reisplezier, en tot jullie volgend bericht.
Li. gr. gerard en antje