Bram en Ilse op Wereldreis 2011-2012

Weekje Bangkok, nu op naar Myanmar!!

Beste lezers van deze site!!

Met de slaaptrein vanaf Kuala Lumpur
( Maleisie) zijn we5 januari aangekomen in Bangkok.

We zitten hier in een hotel midden in de stad!
Dit is de tweede keer tijdens deze trip, maar deze grote stad gaat nooit vervelen! We zitten dit keer weer in een ander gedeelte, dus weer andere dingen zien en beleven: geweldig!
We hebben deze keer veel gebruikt gemaakt van de skytrain, metro en zelfs de trein, wat is openbaar vervoer toch makkelijk in deze drukke stad!
De afgelopen dagen hebben we vooral lekker uitgeslapen maar toch ook heel wat kilometers gewandeld tot 's avonds laat.
Het maakt niet uit wanneer je waar komt, er is echt altijd wat te beleven hier!
Een heerlijke stad waar ontzettend veel tuk tuks over de weg racen, waar je heerlijk over de markten kunt slenteren, waar je dagen in shoppingmalls kunt doorbrengen, waar je 24 uur per dag blijft eten op straat en dit allemaal in een korte broek en een hemdje, want het is hier gemiddeld 33 graden!
Wat wil je nog meer?

Nou, we hebben ons visum voor Myanmar moeten regelen. We hebben maar liefst 2 uur in de rij moeten staan om het aanvraagformulier en de paspoorten in te leveren!
Dan nog eens 4 dagen moeten wachten ivm weekend, maar dit wachten werdt vandaag beloond:
Yessss visa voor Myanmar in the pocket!!

Morgen middag vliegen we vanaf Bangkok naar Myanmar en zullen hier 3 weken blijven!
Het moet een heel bijzonder land zijn, dus we zijn heel erg benieuwd! We laten alles gewoon op ons afkomen en gaan weer met de volle 100 procent genieten!!
Maar 1 klein minpuntje voor jullie: In Myanmar is slecht tot bijna geen internet dus jullie moeten toch echt tot 1 februari wachten voordat we een verhaaltje en foto's plaatsen!

Dus wacht allemaal in spanning af!

Tot snel,

Liefs Bram & Ilse

Ik wér(Yolanda)

Hoi Moppies,nounou das un verhaal????wat dochtte gillie,wej halde ut dizze x mar KORT!!!!!!Haha,wej duun wel wér w8en tot februarie.!!!mar goed dat gillie dûr nog fotos bej gepletst hebbe(liekt ut wat langer........hihi)Mar alle gekheid op un stûkske,wej hebbe wér unne super gezellige prinsenbal 8er de rug ppfffttttttt,mit unne kei goeie prins(dink ik???)Dit makte gillie dit jaor nie mit(mar dat zulde gillie ok echt nie misse???)nou( mien verhaaltje was nou un stukske langer hmhm)dan hebbe de andere minse toch nog wat te lezen!!!!!!haha,lieve groetjes mar wér!hoie wah!

Marijke

Hiel veul plezier en tot over un paar weake. Koffie (en thee) is bruun ien Lombok.

Iris

Super om te horen dat jullie het nog steeds naar je zin hebben:)....maar da kan ik me goed voorstellen,, wat je allemaal ziet!! Egt super om die verhalen en foto's te volgen!!
NOg heel veel plezier daar en tot het volgende verhaald

Gr. iris

Tjits

Hoi levensgenieters!
Aller eerst nog de beste wensen voor het nieuwe jaar. Heb net weer een paar verhaaltjes gelezen. Zo nog ff de foto's bekijken. Die zullen vast ook weer prachtig zijn. Heb geprobeert om het verhaal van jolanda te lezen maar ........ Die geheimtaal ken ik nog steeds niet.
Dikke kus Tjits

Fijn dat ge dun droad wer hed opgepikt.
We hebbe van de twieë tuuskommers natuurlik ok al ut iën en ander gehuurd.
Bram, misschien toch die tondeuse mar verkoëpe en de volgende kier noar enne échte kapper goan.
misschien kunne ze dur now ok wel wat án knippe. Ziet ut teminste wer wat normaal uut.
we hebbe ok al wer en kleine overstroeming gehad, mar ut water zakt al wer.
Pascal Franse is trouwes prins, misschien én videofilmke vur de prinsereceptie??
Geniet verder en we kieke al wer uut nor ut volgende verhaal.
Groete, ok van Ans, Gé

Sonja Cp

Hoi Gullie,

Het blijft iedere keer weer leuk om de verhalen te lezen. Wat maken jullie toch veel mee. Daar kunnen jullie je hele leven op teren en neemt niemand jullie meer af.
Wel jammer dat we nou zo lang moeten wachten op het vervolg, maar dan is het ook weer des te leuker.
Geniet nog maar lekker.

Annemie

Hoi Hoi samen,
Ja,ja, ik sluit me natuurlijk bij de collegaas aan. Prachtig allemaal. Lekker met `n bakkie alles op je gemak bekijken. Eigenlijk ook zin in rugzakkie om en vertrekken. Heerlijk gevoel. We moeten maar `n stickie met jullie foto`s op het beeldscherm in de Foodstore plaatsen. Iedereen die de Dome opkomt kan dan ook ff lekker genieten. Wat tafeltjes en stoeltjes, koffie met donut of muffin en ik weet zeker dat jullie genoeg bekijks hebben en dat het gezellig druk zal zijn.
Ach ja, in your dreams zullen ze hier wel denken en dat doen we lekker ook. Enjoy Annemie

Wilmie

Tjonge jullie treinen en vliegen daar op en neer alsof het niks is. Fijn om tijdens zo'n lange reis toch nog ff wat familie om je heen te hebben.
Ben erg benieuwd naar jullie verhaal over Birma want het schijnt idd een heel apart land te zijn. Geniet er maar van en ik zie tzt het verhaal wel weer verschijnen.
Groetjes Wilmie.

gerard en antje

Heerlijk toch om met familie de feestdagen door te brengen ( ja ik lig nog een ronde achter) maar zijn jullie nog niet vergeten hoor,want we willen toch graag weten hoe het jullie vergaat.
En zo te zien en te horen gaat het nog allemaal erg goed.
Ik vind het koppie van Bram wel mooi, staat hem goed,en lekker makkelijk.
We wachten met spanning af naar jullie verdere reis, tot Febr.
Lieve groetjes Gerard en Antje

Milou

Mupkes! Wanneer komt er weer een verhaaltje, met n heleboel mooie fotos?! ik hoop snel, want k ben heel nieuwsgierig over wat jullie nu weer allemaal beleefd/gezien hebben!
Dikke Kus

Theo Kleeven

Hoi Ilse en Bram

Wij zijn intussen (helaas) weer terug in Nederland na een fantastische reis door Laos. Wat een geweldig land en zooo relaxed.
Wij zijn van Bangkok naar Luang Pranbang gevlogen en van daar uit (heel luxueus, voor $ 400) met een private car naar Phon Savan (vlakte der kruiken) gereisd. Fantastische trip door een waanzinnig landschap.
Jullie hebben meer tijd, en dan moet je absoluut via Chand Mai of Chang Rai over de Mekong naar Luang Prabang reizen, zo is ons van diverse kanten verzekerd. Duurt 2 of 3 dagen en moet geweldig zijn. Luang Prabang is super en een gezellige stad. Dan zeker naar Phon Savan gaan! In Luan Prabang kun je dat overal boeken. Je kan terug naar Luang Prabang, maar ook direct door naar Vang Vieng.
Van daaruit zijn wij naar Vang Vieng gereisd, een back packers plaats waar je gezellig kunt feesten en ronddobberen op de Mekong. Van daaruit zijn we via Vientiane (hebben wij geen stop gemaakt, omdat het maar een saai stadje schijn te zijn) naar Paxe (Pakse) in het zuiden gereisd met de sleeping bus (super VIP bus noemen ze het) en je kunt het 's-nachts doen. De sleeping bus is een bus waarin je languit kunt liggen in een soort stapelbed. Best comfortabel en je spaart een nacht in een hotel. Voor een rit van zo'n dikke 600 km ben je ongeveer 40 euro kwijt met z'n tweeën. Vanuit Pakse kun je mooie tochten maken naar het Bolaven plateau (olifant tochten) en (vooral) Wat Phu Champasak een erg mooie tempel en Unesco World Heritage site. Kleiner dan Angkor Wat maar heel erg mooi.
Daarna zijn de 4000 islands (Si Phan Don) een absolute aanrader om een weekje lekker te relaxen en de zeldzame rivier dolfijnen te spotten. Wij hadden helaas onvoldoende tijd en kwamen niet verder dan Don Khong, het grootste eiland, maar Don Som en vooral Don Det schijnen nog mooier te zijn. Vanuit Dong Khong zijn we terug gegaan naar Pakse en vandaar uit teruggevlogen naar Bangkok (130 $ pp), dagelijkse vlucht en rechtstreeks te boeken bij het kantoor van Lao Airlines, ligt midden in de stad. Kan natuurlijk ook (veel goedkoper) over land.

Geniet nog van Myanmar: we zijn erg benieuwd hoe jullie dat is bevallen.

Goeie reis!

Sjan en Teej

corrie

Hallo ik ben via googel aan jullie verhaal gekomen,wij zijn van plan om ook naar Myanmar te gaan.Mijn vraag is waar hebben jullie de hotels in Myanmar geboekt.

Bram & Ilse

Hallo Corrie!!
Goede keuze Myanmar, want over een paar jaar is t helemaal ontdekt en dus toeristisch.
We hadden een Lonely planet en en daar staan accomodaties in. Je kunt geen hotels op internet vinden, zover zijn ze daar nog niet haha. Ze hebben nauwelijks internet dus als je ergens een mail naar toe stuurt krijg je waarschijnlijk ook niets terug.
Wij hebben ter plekker gekeken voor accomodsties, meestal kwamen wij bij plaatsen uit die ook in de lonely planet stonden. Maar t kan druk zijn dus als je daar bent is t handig om alvast naar de volgende plaats te bellen of er plaats is. Vooral bij t Inle Lake was in de tijd dat wij er waren alles volgeboekt, dus wij hadden geluk dat we van te voren gebeld hadden. Als je je mailadres stuurt kunnen we je de accomodaties en prijzen waar wij geslapen hebben wel sturen als je wilt. Dan heb je een idee!
Hopenlijk heb je iets aan de tips: Myanmar is super!!
Bagan en Inle Lake zijn zeker must sees!!
Save travels!!

mieke en geert

Wat eeb heerlijk verhaal over Australlie