Bram en Ilse op Wereldreis 2011-2012

14 dagen zon, zee, strand in Thailand!

Op vrijdag 25 November zijn we de grens van Cambodja gepasseerd richting Thailand. Gelukkig was dit weer geen probleem. 1 stempel voor exit Cambodja, daarna een klein stukje lopen naar de grens van Thailand, hier weer een formuliertje invullen en hoppakee we kregen gelijk een visa voor 15 dagen. Daarna de bus in richting Bangkok.
Nog steeds waren we met 3 andere backpackers die we in Cambodja ontmoet hadden.
Eenmaal in Bangkok aangekomen, werden we gedropt in de buurt van Koh San Road! Dit is DE backpackersbuurt van Bangkok. Mennn, wat een buurt zeg! In een paar seconde zagen we al verschillende Ladyboys voorbij vliegen in de drukke straten vol met hostels.
We dachten dus ook snel een hostel te vinden, maar dit bleek toch niet zo makkelijk te zijn als gedacht.
Al snel kwamen we erachter dat Thailand een stuk duurder was als Cambodja, maar ook een stuk duurder als een paar jaar geleden. Viel dat ff tegen!
Maar goed, weer ff omschakelen, ander land, andere taal, andere muntsoort, andere prijzen!
Na heel wat kamers bekeken te hebben, die echt te duur, te klein en te ranzig voor woorden waren, hebben we besloten om in een luxe hotel te slapen voor 1 nacht. Wel ver buiten budget, maar we waren het zoeken naar een te dure, kleine en ranzig kamer zat, dus dan maar een te duur maar luxe en schoon HOTEL! We besloten om een familiekamer te nemen, precies genoeg voor 5 personen!
In de lift vol spanning kwamen we op de 5de etage aan, en liepen richting onze kamer; wauwwww VETTT!
Een mega kamer met een dikke flat screen tv, maar dat was nog niet alles, want op de 6de verdieping; op het dak van dit hotel was een SWIMMINGPOOL! Dus we hebben gelijk onze tassen gedropt en hebben de hele avond in het zwembad gezeten. Het duurde ff, we beseften dat we OP het dak van een luxe hotel, midden in Bangkok in een zwembad zaten. Haha lache toch!
We hebben hier uiteindelijk 2 nachten geslapen. Na deze 2 nachten hebben we afscheid van elkaar genomen. Vanaf hier gingen we weer allemaal onze eigen weg. Wij samen richting het zuiden van Thailand, het stel uit Arnhem verbleven nog een paar nachten in Bangkok en vertrokken daarna richting Laos, en Esther ging samen met haar vriend verder, die 2 dagen later in Bangkok aankwam.
Vanaf nu weer lekker samen reizen! De trip richting het zuiden begon met een lange busrit vanaf Bangkok richting Chumphon. Dit is een plaats op het vasteland in het zuiden van Thailand. En vanaf hier zijn we op de boot gestapt richting het eerste eiland Ko Samui! We zijn hier 4 nachten gebleven in bungalow aan het strand. We hebben hier niet veel gedaan. Heerlijk gezond, lekker gewandeld, scootertje gehuurd, dus heerlijk relax!
Na deze 4 heerlijke dagen, hebben we de boot richting het tweede eiland genomen; Ko Pha-Ngan!
Het eiland van de Full/Halfmoon party!
Ook hier zijn we weer 4 nachten gebleven. De eerste dag dat we hier aankwamen, was het de dag van de Halfmoonparty!! Dus hier zijn we met een volle pick-up toeristen vanuit ons resort heen gegaan! En het was GREAT! Midden in de Jungle, met heel veel blacklight en glow in the dark, wauww it was AMAZING!
Het is echt zo bijzonder, dat je in een ander land midden in the jungle staat te swingen met honderden andere toeristen en lokale mensen om je heen. Het was dan misschien niet THE FOOLMOONPARTY on the beach, maar Halfmoonparty is ook erg bijzonder kunnen we zeggen!
Na dit bijzonder feest, hebben we de 3 volgende dagen bijna niets gedaan. Alleen maar geslapen, scootertje gehuurd, lekker gegeten en samen menig potjes geduizend op ons balkon. HEERLIJK was dit!
Na deze heerlijke relaxe dagen, zijn we weer op de boot gestapt, nu richting het laatste eiland; Ko Lanta.
Dit was een mooie boot trip en daarna nog een paar uurtjes in de bus. Hier sliepen we ook weer aan het strand in een bungalow. En ook hier hebben we niet veel gedaan! Lekker relax, scootertje gehuurd, sunset en sunrise bekeken en verder niet veel.
Morgen 9 december zit ons 14 daagse eiland avontuur in Thailand er alweer op. We vertrekken namelijk over land met de bus richting West Maleisië naar de plaats Butterworth. En dan zullen we op 14 December Roel en Anne op Langkawi ontmoeten! Hier hebben we echt ontzettend veel zin in!
Samen kerst en oud & nieuw vieren in West Maleisië! Altijd fijn om familie om je heen te hebben met deze dagen.
Tot zover ons Thailand avontuur, we hebben heerlijk genoten van 3 eilandjes in het zuiden van Thailand, maar ook vooral van het mooie weer!
Nu weer op naar een nieuw land, cultuur, taal, muntsoort maar vooral avontuur!!

Veel liefs Bram & Ilse

Daisy

heerlijk toch, echt genieten..
en zelfs geen culturele uitjes op het programma!Gewoon omdat het kan!
Geniet er nog van, en alvast heel veel plezier in maleisie..
samen met roel en anne, doe ze de groetjes!;)
Groetjes van iedereen hier,
liefs, Daisy!

net Frits

Wat een avontuur, schitterend allemaal en prachtige foto,s, maar Ilse let op dat Bram niet verliefd wordt op een schooter, want dan komt hij met een scooter terrug. Geniet er lekker van en tot het volgende verhaal.

gr Frits

Rob Jonkers

Hej Ilse en Bram, ook vanuit mijn huis telkens jullie avonturen aan het volgen. Het is echt mega vet, tenminste, zo lijkt het he ? :-)... Nog heel veel succes en plezier en alvast een mooie jaarwisseling tegemoet...

Groet, Rob

Roel &Anne

Hee schatjes!
Heerlijk he, zo relaxen aan de mooie eilanden! Wij genieten hier ook nog even verder en zien jullie gewoon al over 6 dagen! We hebben er zin in!:)
Dikke kus van ons!

Roy

Alwer jaloers! Wat hebben jullie et toch goed!

Geniet dervan!

Wilmie

Ha Ilse en Bram.
Kan me idd Koh San Road nog wel herrinneren van Bangkok en was idd heel apart. Ook de foto's van de tuktuks, eetkraampje, boedha e.d kwamen me bekend voor.
Jullie zijn wel bofkonten dat jullie Thailand nu voor de 2e keer meemaken en dan op zo'n relaxte manier, heerlijk!!!
Ik ben wel een beetje jaloers maar ik gun het jullie van harte :D
Ik wens jullie een fijne kerst en jaarwisseling en ik lees de verhalen wel weer.
Groetjes Wilmie ;)

Roy, Sonja en Lars

Hey lieverdjes,

Wat een heerlijk verhaal weer om te lezen, en wat een prachtige foto's! WOW echt heel bijzonder wat jullie meemaken. Tot snel weer via mail, whatsapp of skype! We miss you!

Ciela

Mooi dat jullie tijd nemen om te relaxan.
Mocht Bram verliefd worden op de scooter dan stuur hem maar onze kant op.
Kom zelf dan ook mee want we hebben er twee hahaha.
Wij snorren wat af op ons scootertje en genieten van hiero, in de zomer dan!!!

doei

Tanja

Hele fijne kerstdagen en een super nieuwjaar.
Blijf vooral van die leke verhalen schrijven, ik geniet ervan

Tanja

Ik bedoel dus leuke

Yolanda

AAAhhh gillie,ja wat mot ik nou nog zegge????Wej mit ons weekendje Port Zélande vonde ut al un moie happening(weekend van 9 t.m.12 dec)leek net of we heeeeeeeeeel ver van huus ware(ze moi is dat park)Mar wej ware wel mit zien zessen(wej ,de kiender en anhang)Mar wat gillie doen is gewoon SUPER !Geniet dûr mar van!!!!Tot next time!!DOEI

Gerard en Antje

Thailand, een land waar we zelf eens graag naar toe wilden, die foto's schitterend, en die Boeddah geweldig om te zien zeker omdat we ze zelf ook sparen.
Nu hebben we er zelf ook een beetje van mee kunnen genieten.
Heerlijk om in dit land even te relaxen,luxe hotel swimmingpool wat wil je nog meer.
Kunnen jullie dadelijk met frisse moed weer verder met dit schitterend avontuur,geniet er maar lekker van we wensen jullie hele fijne feestdagen en een gezond 2012
Lieve groetjes.

geert en mieke

Ilse en Bram fijne feestdagen vanuit Blitterswijck

Ruud en Sonja

Wij wensen jullie ook fijne feestdagen en een te gek 2012 toe.