Bram en Ilse op Wereldreis 2011-2012

Vietnam;Hanoi!!

Beste allemaal!

Yesss, het eerste verhaal vanuit Vietnam!
Op 15 oktober om 8.40 uur vertrokken we met de bus vanuit Nanning richting Hanoi. Deze bustrip heeft 8 uur geduurd. De tijd vloog voorbij. Na een uurtje of 4 rijden kwamen we aan bij de grens.Hier moesten we de bus uit, met onze backpackers.
We werden met een grote golfkar naar de paspoort controle gebracht! Ff lief lachen, en ja hoor we kregen beidealsneleen stempel voor exit China.Daarna moesten de backpackers nog ff door de scanner. Niemand keek op het scherm wat erin zat, ze waren lekker aan het kletsen, haha easy dus!
Daarna weer de golfkar in, op naar de Vietnamese controle! Paspoorten afgeven, weer ff lief lachen, en ja hoor, binnen 5 minuten hadden we een stempel op ons visum van Vietnam.
Tassen weer door de scanner, weer hetzelfde verhaal, niemand die keek. En hup de bus in; YESSS we zijn in Vietnam!!
Zo makkelijk kan een grenscontrole tussen 2 landen dus gaan! Dit hadden we niet verwacht!
Nu weer een paar uur in de bus, beetje slapen, beetje lezen, lekker naar buiten kijken en genieten van een nieuwe omgeving!
Onderweg naar Hanoi hebben we 2 grote ongelukken,gezien. 1 bus die op zijn kant in de greppel lag, en een fietser die onder de vrachtauto lag ( dood).
WELKOM IN HANOI!!
Eenmaal aangekomen in Hanoi, hebben we een taxi aan gehouden, om naar ons hostel te gaan!
Ahhhhhhhhhh wat een drukte, niet normaal, gekkenhuis!! Zoveel scooters hebben we nog nooit bij elkaar gezien!
Hoe steek je veilig over??
* Kijk naar rechts en links, ( je ziet overal waar je kijkt 10000 scooters op je af komen), loop dan heel rustig van de ene naar de andere kant van de straat, kijk af en toe naar rechts en links of er niemand tegen je aan rijdt, maar loop vooral rustig door! VOORAL NIET RENNEN want dan overleef je dit niet

Wink
De afgelopen dagen hebben we alleen maar lekker rondgeslenterd, Vietnamese loempia's gegeten( JAJA Milou, die zijn ERGGGG LEKKER),maar vooral veelmooie foto's gemaakt!
Het is een erg drukke stad, leuk voor een paar dagen, maar meer niet!
Daarom hebben we een motortrip richting het Noorden van Vietnam geboekt bij eenorganisatie die we op internet gevonden hebben.
Samen met een gids hebben weeen mooie route van 8 dagensamengestelddoor een deel van het Noorden van Vietnam. We laten onze backpackers achter bij het bedrijf en nemen alleen het nodige mee! Echt avontuur dus!
Bram rijdt op een Minsk 125cc en Ilse op een Honda Wave125cc ( soort motorscooter).
Ilse kan bij de Misk namelijk niet met de voeten aan de grond
Laughing
Morgen om 08.00 uurvertrekken we en op 26 oktober zijn we rond 16.00 uur weer terug in Hanoi. We zullen erg veel gaan zien van de locale bevolking, dat is ook wat we willen en leuk vinden! We slapen daarom ook bij Vietnamese mensen thuis, rijden door een prachtig landschap, dus dan zien we het ECHTE VIETNAM! Niet alleen maar de toeristische plekken, want dat zijn we een beetje moe haha!
Tot zover Hanoi!
Over een dag of 10 zullen we hopenlijk een prachtig verhaal en foto's plaatsen van onze motortrip!
Groetjes Bram & Ilse

Lianne en Wim

Hallooww!! sjiek hoor!! haha Bram let op met de vietnamese loempia SAUS!! ;)
Geniet van jullie trip in het noorden!

antoinette

Ha mensjes
was laatst in Amsterdam, vond de fietsers al erg! Wat een scooters niet normaal. Hoe is het afgelopen bij de kapper? Heb nl. geen foto meer gezien van Ilse. Veel plezier met jullie motortocht. tot de volgende keer liefs gr. ons

Pascal, Sylvia en Jannick

Hey Bram en Ilse, moiie verhalen en foto's. veul plezier op de motor geniet der van en as ge enne band kapot het motte mar effe belle. we zien beneejd noar de vehale.

Gr.

Ciela

Hoi Ilse en Bram

Zo zo.
Je schrijft of je van Venlo naar Maastricht gaat.
Het leest heerlijk en alles lijkt nog soepel te verlopen.
Ik bewonder jullie lef om dit te ondernemen hoor!!

Succes en veel plezier.

Gé & Ans

Hoi pprtjs,

Kleurige foto's en inderdaad en drukke stad zoë te zien. Fijn dat de loempia's goed smake. Veul plezier beej de ''locals", rij vorzichtig, helmke op, tas op de rug en gasse mar. Veul plezier en tot et volgende verhaal.

Groetjes,
Gé & Ans

Nancy Vrieswijk

Hallo Ilse en Bram, elke keer weer een genot om jullie verhaal te lezen en de foto's te bekijken. Kei veul plezier tijdens jullie motor-trip, en ook hier verheugen wij ons weer om over jullie volgende avontuur te lezen. Groetjes Nancy and the gang.

Hennie en Piet

Hallo Ilse en Bram.
Heel veel plezier tijdens jullie motor trip,pas goed op.
Leuk t filmpje van lars he,hij was zo lief.
we zijn weer benieuwd naar t volgende verhaal en foto s.
Geniet er maar van hoor,en tot over 10 dagen.
Groetjes van ons xx

Frits

Schitterrend, wat jullie allemaal zien en beleven, en prachtige foto's inderdaad allemaal scooters, ik vindt het spannend en mooi en blijf het met plezier volgen geniet er maar lekker van, tot het volgende verhaal met foto's.

groetjes vanuit Blitterswijck

Joyce

Lieverds!! Supergaaf die motortrip, zooo jaloers!! Geniet ervan, dikke kus en uitkijken heh ;)?!

yolanda

Dizze x had ik gewoon zin um op iedere foto te reageren(zie reacties op fotos)XXX

Gerard en Antje van Hal 25okt. 2011

Leuk die verhalen te lezen, en dat jullie beiden er van genieten, de foto's zijn ook erg mooi en veelzijdig.
Ik hoop dat jullie aan de vingerhoedjes hebben gedacht.
Wij wensen jullie beiden weer veel plezier bij jullie volgend avontuur
lieve groetjes Gerard en Antje

Hay en Resy

Hoi Bram en Ilse

mooi verhaal en prachtige foto's geniet er van.

groetjes uit horst