Bram en Ilse op Wereldreis 2011-2012

China; Yangshuo

Zittend in de relaxte tuin bij de Giggling Tree schrijven we ons volgend verhaal!
Op deze plaats zitten we dus al 6 dagen , het is in 1 woord: GEWELDIG!!
De omgeving is schitterend, het weer is heerlijk, onze kamer is super, het eten is uitstekend, de eigenaren zijn erg gastvrij, we zitten hier weg van alle drukte, het is echt een ideale plek om lekker tot rust te komen mooie dingen te zien!
We hebben de afgelopen dagen dus lekker rustig gedaan, maar toch weer veel gezien van deze prachtige omgeving!

De eerste dag hebben we de omgeving verkend met de voet. We hebben een heerlijke tocht gemaakt van 6 kilometer, tussen de rijstvelden en oude dorpjes. Geweldig mooi!

De tweede dag hebben we onze eerste echte excursie geboekt van onze reis; Kajakken!!
Om 09.00 uur werden we opgehaald door de taxi die ons naar de rivier bracht. Onderweg hebben we nog 1 Chinese toerist opgehaald die met ons mee ging. We waren dus gelukkig maar met 3 personen. Aangekomen bij de rivier lagen onze kajaks al klaar, dus kon ons avontuur beginnen. De Chinese toerist zat voor de eerste keer in de kajak, dus hij hield de peddels verkeerd om vast haha. Na wat uitleg van ons, ging het vrij aardig haha!
Een man op een bamboe vlot volgde ons, als er problemen waren, konden we altijd bij hem terecht. We dachten dat het een tocht van 11 kilometer zou zijn, maar op de helft vertelde de man van het bamboevlot dat het er 18 waren. Dus toen hebben we de kajaks maar op de kant gelegd en hebben we een Chinese maaltijd genuttigd bij een drijvend restaurant!
Na deze maaltijd hebben we onze kajaktocht verder gezet. Wauwww wat een geweldig uitzicht vanaf het water! En we waren bijna alleen op de rivier, dus het was echt genieten! Heerlijk rustig, lekker peddelen op ons eigen tempo! Fotootje hier, fotootje daar, prachtig! Dit was zeker 1 van de mooiste dingen die we tot nu toe gedaan hebben. Niet toeristisch, dus echt genieten!!
Na een tocht van bijna 5uur kwam het einde in zicht, de taxi stond weer netjes te wachten om ons terug naar Giggling Tree te brengen!

Hier hebben we weer heerlijk gegeten en gedronken, gezellig gekaart en gekletst met andere Nederlanders! Ze hebben hier een ontzettend gezellige binnenplaats waar je heerlijk kunt zitten.
S 'avonds is het heel sfeervol verlicht dus extra gezellig!

De derde en vierde dag hebben we fietsen gehuurd en hebben we de omgeving verkend op de fiets! We hebben The Moon Hill bezocht, 800 traptreden omhoog lopen, en dan heb je een schitterend uitzicht over Yangshuo. Het was wel ff zweten omdat het 31 graden was die dag, maar het uitzicht maakte de klim helemaal goed! Zie foto's.
Verder hebben we ook nog een fototocht gefietst, vanuit Giggling Tree richting de Dragon Bridge! Een lange tocht van ongeveer 4 uur, maar zeker de moeite waard. We zijn door echt hele oude dorpjes gefietst, zo zie je het echte leven van de (arme) boeren hier, de prachtige natuur, dat is alleen maar genieten! De foto's zeggen meer dan genoeg!

Ook zijn we 1 avond naar een aalscholvershow geweest. Met een boot werden we naar het midden van een rivier gebracht, hier wachtte een visser met 6 aalscholvers op een bamboevlot ons op. De aalscholvers hadden een touwtje om de nek, deze zat daar zodat ze de vissen niet konden doorslikken, en een touwtje om de poot, zodat de visser ze met een stok hieraan naar de boot kon trekken. Als de aalscholvers genoeg vissen gevangen hadden, pakte de visser ze uit het water met een stok en haalde de vissen uit de nek. Dit ging zo een half uurtje door. Het was een mooi gezicht hoe de vogels naar onder doken, de vissen vingen en weer boven kwamen.
Na een uurtje op de boot kwamen weer aan wal en werden we weer netjes terug gebracht.

We hebben ook nog 1 dag een scooter gehuurd. Hiermee hebben we heerlijk rondgetoerd. In het dorpje Fuli hebben we een lokale markt bezocht. Erg indrukwekkend om te zien. Dit was alleen bestemd voor mensen met een hele sterke maag! Hier verkochten ze namelijk honden. Ze werden kaal gebrand met een gasbrander en daarna in stukken gehakt. De lokale bevolking kan dus het stuk vlees aanwijzen wat ze willen en dan wordt het eraf gehakt. We zullen jullie de verdere details besparen. Het was een aparte ervaring, maar hond is hier echt een delicatesse. En het is voor Chinezen ook heel normaal om 15 honden in een veel te kleine kooi te stoppen, die hier dan wachten totdat ze geslacht worden. Vreselijk om te zien. Als je nog geen vegetariër bent, dan word je het hier wel! We hebben die avond ook geen chinees gegeten haha!
Maar daarentegen waren de groenten/fruit en kruiden wel erg mooi om te zien op de markt.
Na een tijdje op deze markt rondgelopen te hebben, zijn we weer op onze scooter gestapt en zijn we verder gereden. Deze keer richting Yangshuo zelf. Hier waren we nog helemaal niet geweest, omdat The Giggling Tree 5 kilometer buiten het centrum ligt. We zijn natuurlijk ff door de winkelstraat gelopen, NEE niets gekocht, want we kunnen niets meenemen! Het is een super gezellige plaats met veel leuke winkels, restaurants en cafés!

We hebben dus erg veel gezien, maar ook heerlijk gerelaxt. 2 nachten hebben we hier extra bijgeboekt omdat we het hier zo goed naar onze zin hebben. Vandaag hebben we voor 1 nacht een andere kamer gekregen, omdat de onze volgeboekt was. We hebben nu een mega grote familiekamer!!
Vandaag hebben we een rustdag ingelast. Lekker uitslapen, lekker ontbijten en lunchen. Heerlijk rustig lezen in de relaxte tuin hier en natuurlijk het verhaal voor de site schrijven!

Morgen zit het verblijf er voor ons hier op, we vertrekken om 08.00 uur met de bus richting Nanning. Deze rit duurt 6 uur. Hier blijven we 1 nacht slapen. Zaterdag 15 oktober gaan we met de bus de grens over richting Hanoi ( Vietnam)!
Dus dan verlaten we China en zeggen we Hallo tegen Vietnam. We zijn erg benieuwd wat dat land ons te bieden heeft!

China was in ieder geval een prachtig ,ontzettend groot, veilig en makkelijk bereisbaar land! We hadden een totaal andere verwachting van dit land. Zeker een aanrader voor mensen die China nog nooit bezocht hebben!
Dit was ons laatste verhaal in China, de volgende keer dat we schrijven is het over Vietnam. Weer een andere cultuur, muntsoort, taal en natuur! Dus voor ons weer ff omschakelen, maar wel erg leuk. We hebben er ontzettend veel zin in!
Iedereen weer bedankt voor het plaatsen van de leuke reacties! Het blijft fantastisch om te lezen!

Tot schrijfs, Veel Liefs Bram & Ilse.

Hennie en Piet

Hallo Ilse en Bram wat weer n verhaal en de foto`s prachtig.
Fijn dat ik jullie effe heb gesproken,sonja en roy gaan me erbij helpen zo kan ik dan de volgende keer weer effe met jullie praten leuk.
Veel plezier in Vietnam maar dat zal vast wel zo zijn.
Heel veel groetjes en n dikke kus van ons.

Joep en Marijke

Nou moeten we onze mening van China tot drastisch herzien. We hebben alleen zo'n ontzettende hekel aan de regering daar. Maar daar kunnen de bewoners van het land niks aan doen. We zijn benieuwd naar de verhalen van Vietnam.

Knoefels en blijf genieten!

Doris en co

Ut blieft gewoen genieten van ollie foto's en verhalen!

willma en harry

wat leuk ilse en bram om jullie verhalen te kunnen lezen en wat een prachtige foto,s zo te zien genieten jullie er erg van maar dat moet ook en heb je het al gehoort wij worden in mei opa en oma marijke is nu 10 weken we zijn natuurlijk ontzettend blij vele groetjes uit blitterwijck tot het volgende verhaal

Daisy

kan niet veel anders zeggen dan; mooi!
Geniet nog van jullie laatste dag in China,
ben nu al benieuwd na de foto's en verhalen van Vietnam!
Liefs

Ciela

Hoi luitjes

wat prachtig om te lezen.
Zo relaxt en net of je het over de Achterhoek of de Veluwe hebt.
Echt genieten en de dirty dingen noem je maar geen details, toppie.
Jullie zullen onderhand wel een sterke maag hebben.

Spannend allemaal.
"op naar Vietnam"

Dorinda en Eef

Hey Bram en Ilse,

Prachtig jullie verhalen en foto's!! De foto's laten zien dat jullie het naar de zin hebben! Geniet ervan,

Liefs ons

wendy meerdal

prachtige foto's van het echte China. Heel veel plezier in Vietnam!
Blijven jullie wel bij alle overstromingen uit de buurt?

Elke Verrijth

Erg mooie foto's! Heel herkenbaar allemaal! Geweldig!
Geniet er nog van!

Harrie Kleeven

Hoi Ilse en Bram,

Vandaag vond ik jullie kaartje van de website en dacht meteen even kijken, maar wat een prachtige foto's het is vast een heel avontuur, Resy en ik zullen zeker eens vaker kijken hoe het jullie vergaat. Groetjes vanuit Horst

Milou

Hey! Ik zie dat de foto's allien mar mojjer wurre:D
Lit t dr an dat t doar steeds mojjer wurd, of kumt t umdat gillie nou alwer zohveul fotos gemakt dat ge dr steeds beter ien wurd? misschien een combi van beide;) Merge halde Bram en ik ozze verjrdag, jammer dat gillie dr nie bej ziet, ma we zulle an ollie denke;) haha. Veul plezier ien Vietnam! Ik wil wel geer van ollie huure of de vietnamese loempias doar ok zoh lekker zien? Nja ik kiek nou alwer uut noar t volgende verhaal + fotos!
Groetjes!

iris

hoi bram en ilse...

Nou super mooie verhalen over China.. ben benieuwd naar de verhalen in Vietnam!

geert en mieke

hoi ilse en bram

wat leuk die verhalen vind het iedere keer weer spannnend om deze verhalen te lezen
groetjes

Anke

Hoi Ilse en Bram,

Ik ben er vandaag eens voor gaan zitten om al jullie verhalen te lezen, ik wens jullie heel erg veel plezier.
Ik ga jullie verder volgen want ik word enthousiast over jullie verhalen en al die super mooie foto's.
Ik kijk uit naar het volgende verhaal.
Veel plezier

Antje en Gerard

Hallo Ilse en Bram,

Nu alles weer wat rustiger is hier, heb ik ze allemaal gelezen. In een woord geweldig en aan de verhalen te zien hebben jullie de tijd van jullie leven en zo hoort het ook, er zijn zoveel dingen in het leven die dit kunnen verhinderen. Dit nemen ze jullie nooit meer af. Geniet er maar lekker van en laat de boeren maar dorssen. Wel jammer dat ik geen bericht krijg als er een nieuw verhaal komt. Maar ja dan kijk ik maar wat vaker. Groetjes Antje en Gerard.

Henk vdP

het gaat lekker en doe ze de groeten in Vietnam

Joyce

Lieverds!
Ik maar denken dat ik al had gereageerd, niet dus (slecht, ik weet het).
Heerlijk genoten dus de laatste dagen in China, super! Tijd om bij te tanken hoort erbij en tot rust te komen natuurlijk!
Ben erg benieuwd naar jullie Vietnam avonturen, maar dat komt vast goed.

Larsje slaapt nu nog, maar zal zo nog even een filmpje maken mocht de tijd het toelaten (moet nl. werken).
Dikke kus uit Well (ook van Hennie, Piet en natuurlijk Lars)

Milou

Ik wacht op een verhaal uit Vietnam!
(met een verslag erbij over hoe de loempias daar smaken)#kannietwachten!