Bram en Ilse op Wereldreis 2011-2012

China: Beijing!!

Yoehoeee we zijn in China!! Wauw, wat een bijzonder groot land is dit zeg! We zijn begonnen in de mega stad Beijing: 15,6 miljoen inwoners.
Een aantal dingen die ons opgevallen zijn: De stad is echt bijzonder schoon; bijna geen vuiltje op de grond, behalve het spuug van de Chinezen, want ze spugen erop los hier! Zelfs de vrouwen, bah! Ze eten de meest vreemde dingen; kippepoot ( zie foto). Er is altijd leven op straat, hoe vroeg of laat het ook is. De metro is spotgoedkoop en echt een must om snel van A naar B te gaan! En zo kunnen we nog wel ff doorgaan. Al met al, Beijing is echt een bijzonder mooie, maar ook zeker een veilige stad, waar en wanneer je ook ergens loopt; we hebben ons geen enkel moment onveilig gevoeld. Chinezen zijn juist echt hele fijne, vriendelijke en behulpzame mensen.
Buiten verwachting is ook bijna alles gewoon in het engels aangegeven, dus het is erg fijn reizen!
We hebben eerst 3 nachten in hostel 1 Hai Inn gezeten, dit hadden we thuis al geboekt op internet. Het was een prima hostel, niet ver van de bezienswaardigheden.
De eerste dag hebben we een bezoek gebracht aan Ghost street, dit is een lange straat met allemaal restaurantjes. Hier hebben we dus wat gegeten! 's avonds hebben we in de bar van ons hostel geproost op ons avontuur in China!
Dag 2 hebben we de Subway ( metro) gepakt riching The Forbidden City ( Verboden stad). De metro kost echt bijna niets, je kunt een kaartje kopen voor € 0,20 en dan kun je van de ene naar de andere kant van Beijing reizen! Super cheap dus!
We zijn en blijven backpackers, dus jullie begrijpen dat we elke dag de metro genomen hebben!
De verboden stad was echt super! Het is ontzettend groot, dus hebben daar ook heel wat uurtjes rondgelopen! De foto's zeggen genoeg. Na het bezoekje aan de Verboden stad zijn we de Ti'an Square opgelopen. Dit is echt een mega plein dat voor de Forbidden City ligt! Alleen al mooi om mensen te kijken; heerlijk!
Bij het einde van het plein kwamen we uit bij een winkel/bar/hutung street! Dit vonden we helemaal geweldig! Het is 1 lange straat met moderne winkels, en daarnaast allemaal zijstraatjes met locale winkeltjes en eettenten! Wauw, dit was zo geweldig om te zien.
We voelden hier ons echt thuis en hebben hier heel wat uurtjes rondgelopen! Hier wilden we zeker nog een keer terug, dus we besloten hier een hostel te zoeken.
Omdat we maar 3 nachten bij het eerste hostel geboekt hadden, konden we prima de volgende dag, naar deze buurt verhuizen. En dit hebben we gedaan ook, hostel 365 Inn, is het geworden. Midden in het gedeelte wat we zo leuk vonden!
Verder hebben we nog een bezoek gebracht aan de Silk Market, het is een mega grote markt binnen! Ze verkopen hier echt alles; van souvenier tot kleding! Allemaal nep natuurlijk, maar toch had het naar onze mening een redelijk goede kwaliteit en soms niet van het echt te onderscheiden! Natuurlijk hebben we hier beide wat gekocht; Bram een vette DIESEL horloge en Ilse vette All Stars schoentjes. En dit samen voor nog geen € 10,00!
Het was gewoon een sport om alles zo goedkoop mogelijk te krijgen. Het blijft leuk; afdingen!
Verder hebben we een middag volgekregen met het bezoek aan het Beihai Park. Dit ligt naast de Forbidden City, het is een mega groot en mooi Park. Je kunt er heerlijk tot rust komen, onvoorstelbaar, midden in Beijing, zo prachtig park! Zie foto's!
Beijing is echt ontzettend groot, dus we moeten echt keuzes maken wat we willen zien. We hebben tenslotte maar een visum voor 30 dagen voor heel China! En dit land heeft nog zoveel meer moois te bieden dan een stad.
Maar 1 ding stond bovenaan ons lijstje van MUST SEE: THE GREAT WALL, oftewel de Chinese muur! Je kunt op verschillende plaatsen de muur bezichten, maar we wilden naar een plaats waar niet veel toeristen kwamen. Dus hebben we een tour geboekt bij ons hostel! We zijn naar de muur gegaan bij Jinshanling, dit was wel 3 uur enkel rijden! Maar het was zeker de moeite waard! Wauwww dit is echt 1 van de mooiste dingen die we tot nu toe gezien hebben! Zooo bijzonder als je bovenop de muur staat! We hebben we bijna geen woorden voor, maar foto's zegge meer als genoeg, dus geniet!!
Ons Beijing avontuur is bijna ten einde, we gaan morgen waarschijnlijk naar Pingyao! Tenminste, als we nog een trein te krijgen is!
We hebben ontzettend genoten van deze geweldige stad, je kunt hier alleen al 30 dagen verblijven om alles te zien, en dan is het nog veel te kort!
We zeggen Beijing gedag en staan open voor een nieuw avontuur!
Dus tot het volgende verhaal, geniet vooral van de foto's! p.s. We willen Abraham Harm via deze weg alvast feliciteren met zijn 50ste verjaardag!! We zullen er een paar op je drinken vrijdag! Een hele fijne verjaardag gewenst!

Groetjes Bram & Ilse

Kelly

Jongens, ik ben echt ontzettend jaloers als ik dit allemaal lees. Jullie zijn een inspiratiebron voor me geworden. Pas goed op elkaar. Respect! X

wilma en harry

eey ilse en bram wat leuk om jullie verhaal steeds te lezen jullie zullen het vast naar jullie zin hebben maar geniet er maar samen van tot het volgende verhaal grroetjes uit blitterwijck xxxx

Oma Pijpers en Sylvia

Hoi Bram en Ilse,
Super om jullie verhalen te lezen en de foto's te zien. Het is echt erg leuk om jullie zo te kunnen volgen. Oma kijkt geregeld bij de familie naar jullie foto's en vraagt mooi om een printje van jullie verhalen, zodat ze op de hoogte blijft van alles. Veel plezier tijdens jullie China avontuur, het begin in Beijing ziet er veelbelovend uit!
Liefs oma en Sylvia

Tjits

WAUUUUUUUUUUUUUUWWWWWWWWW.
Dit is echt prachtig zeg. Echt super gaaf!!
Dat je dat met eigen ogen live mag zien die muur , dat lijkt me zooo gaaf!!

Geniet en geniet maar lekker!!

Dikke kus Tjits

Ciela

Hoi Luitjes

Fijn om te lezen, jullie avontuur endat jullie genieten dat proef ik ook.
Maar fijn dat ik mee mag proeven dus ik geniet van jullie verhaal en foto,s.

Nog veel fijne momenten gewenst

Ans

Heej pprtjes,
Prachtig, echt woar. Ik goj ok vur enne rugzak spare. Niks tegge Gé zegge,( dur mot tenslotte iemand op ozze Jan lette woh). Gef effe dur woar ik ollie kan treffe. Groetjes, Ans

Ellie

Hoi Ilse en Bram
Jezus zeg, wat geweldig allemaal, het lijkt wel een film!
Ik ben iedere dag weer benieuwd of er een nieuw verhaal op de site staat. Zelfs de meiden vragen al of Ilse er al nieuwe foto's en verhalen op heeft staan. Fantastisch, dit is genieten. Heel veel plezier nog, geniet ervan.
Liefs Ellie

Yolanda

Kei moi,meer meer meer,ik geniet dür ok van.Gillie genieten,mar degene die olej volgt op de reis genieten ok.Ik kiek now al uut noar ut volgende verhaal en de supermoie foto"s.(p.s dat word un reeks boeken,haha)Hoie wah,zwaai zwaai,dikke X

Iris

Woowwwwwww....kei moooi verhaal!!! Het lijkt me idd een mooi land China,, vooral als ik jullie verhaal lees (om jaloers op te worden:p)....en de foto's zijn ook super,, vooral die muur is egt mooi om te zien.

Dikke kus xx

Mia

Hoi Ilse en Bram
Wat een mooi verhaal en foto,s oma vertelde vanmiddag al veel over jullie avonturen.
Ik blijf jullie volgen veel plezier.

Anita

Geweldig wat jullie allemaal meemaken , en wat gaan jullie nog allemaal meemaken. Het is erg leuk om dit allemaal te kunnen volgen.
Superrrrrr veel plezier.

Marie-José

Dankjewel dat jullie de verhalen en foto's supersnel op de site zetten. Kan ik beetje meereizen. Het gaat jullie zo te zien erg goed af, dat backpacken. Wat een ervaringen, super. Bram en Ilse have fun. Veel liefs.

tanja

Ha Ilse en Bram, had even wat gemist want ik ben twee weken op vakantie geweest, maar ik zit weer volop te genieten van jullie avonturen en de prachtige foto's.
Liefs Tanja

Familie Vrieswijk uit Bonaire

Hallo Ilse en Bram, hoorde van Wim, die hier vandaag is aangekomen dat jullie al zijn vertrokken voor een reis om de wereld. Wij wensen jullie heel veel plezier en een te gekke ervaring. Mochten jullie in de buurt komen van ons stipje in de Karibische zee, dan zijn jullie van harte welkom.
Groetjes en all the best !!!
Nancy, Edwin, Amado en Chanel Vrieswijk

piet en hennie

Hallo Ilse en Bram,wat weer n prachtig verhaal en super mooie fotos.Geniet er saampjes van maar dat lukt echt wel. Hier is alles oke hebben net nog effe bij Roy en Sonja en natuurlijk Lars op t terras gezeten.
Nog veel plezier en lieve groetjes uit Well.

Bram Nummer 2

Ik heb echt heel veel zin om nu zelf ook naar Beijing te gaan! Ik ga nu alvast sparen!
En Milou overtuigen!

maar daar helpt jullie verhaal zeker bij..

Heel veel plezier en hou ons up to date want ik wil inspiratie opdoen;)

Annemarie en Frans

We hebben jullie verhalen gelezen en de foto's gezien, dit is toch geweldig wat een ervaring wij hopen dat alles wat jullie zien en meemaken nog te volgen en wij werken hier gewoon iedere dag en zijn heel erg blij dat we een weekje Italie vakantie hebben gehad, omdat het weer i n Velden zo slecht was!!!!!!!!!!!!! heel veel reisplezier en groetjes van ons Frans en Annemarie