Bram en Ilse op Wereldreis 2011-2012

2 dagen Bolshie Koty aan het Baikalmeer!

We kunnen het niet laten om toch nog ff een verhaal te plaatsen over ons 2 daags avontuur in Bolshie Koty aan het Baikalmeer!
Zaterdag 10 september om 13.30 uur vertrok de Fast Boot vanaf Listvjanka naar Bolshie Koty. Na een korte maar schitterende trip over het Baikalmeer kwamen we aan bij Bolshie Koty. Wauwww ff helemaal back to basic! De koeien en paarden lopen hier vrij rond, er rijden maar 3 auto's ( nou ja, oude wrakken), want er is geen benzinestation hier. Er wonen hier ongeveer 76 mensen, jaja het is kleiner, veel kleiner als Blitterswijck haha! We werden opgewacht door onze gastvrouw en zijn met haar richting onze chalet gelopen! Wauw, weer een prachtig uitzicht vanuit onze slaapkamer.
Na het droppen van onze tassen, stond om 15.00 uur de lunch klaar, dus konden we gelijk aanschuiven. Hmmm wat hebben we genoten, lekker gezond vast eten, dat hadden we ff nodig. De dochter van de gastvrouw is chefkok geweest en kon dus verrukkelijk koken! Wat hebben we gesmuld! Na de lunch zijn we lekker gaan wandelen. De natuur is hier zo mooi, vooral het uitzocht over het Baikalmeer, geweldig gewoon.
Samen zijn een een flinke berg opgeklommen om bij het View Point aan te komen. Het was een flinke klim, maar wauww wat een uitzicht zeg! WEER AMAZING GEWOON.
We hebben nog heerlijk rondgewandeld in het dorpje. Om 17.45 uur zijn we weer richting chalet gelopen omdat we om 18.00 uur 1 uur Banya ( sauna) geboekt hadden.
Deze stond naast onze chalet, het leek wel ene compleet houten huis. Na een korte rondleiding en uitleg over het gebruik van de Banya hadden we dit huis gewoon voor ons alleen, 2 uur lang! En het was een geweldige ervaring, maar pfoeee wat was het warm. ( zie foto's, haha)! We kwamen er allebei als herboren uit!
Om 20.00 uur stond het diner weer op tafel en ook dit smaakte verrukkelijk. Na het diner hebben we Risk gespeeld met 4 andere Nederlandse( Friesen) toeristen die ook in de chalet sliepen. En opeens rond de klok van 21.30 uur viel de stroom uit en zaten we gezellig in het donker. Onze gastvrouw kwam al snel met kaarsen aanzetten zodat we het spel konden doorzetten. Het hele dorp had ongeveer een half uurtje geen stroom, het was een aparte ervaring, maar wel gezellig! Na heel wat biertjes en een gezellig potje Risk zijn we rond 23.30 uur naar bed gegaan.
We hebben heerlijk geslapen en zijn na een heerlijk ontbijt weer aan de wandel gegaan. Dit keer richting het bos en helemaal langs het Baikalmeer op.
Na een paar uurtjes wandelen en veel foto's maken stond om 15.00 uur de lunch weer klaar.
Daarna hebben we nog ff lekker kunnen relaxen op onze kamer. Om 17.30 uur werden we opgehaald door 1 van de 3 auto's van het dorp om ons naar het haventje te brengen. Want hier stappen we weer op de Fast Boot richting Listvjanka, waar we nog 1 nacht blijven. Maandag avond om 22.15 uur ( bij jullie 15.15 uur) stappen we de trein op richting Ulaan Bator ( Mongolie). Hier verblijven we in een Gertent bij een Mongoolse familie.
We genieten van elke dag, maar beseffen nog totaal niet dat we op wereldreis zijn.
Nogmaals iedereen bedankt voor de super leuke reacties, echt top om te lezen, dat jullie ons vanuit Nederland volgen! Tot het volgende verhaal, waarschijnlijk in Beijing!

Liefs Bram & Ilse

Roy en Joyce

Hallo lieverds!
Wat leuk om zo snel weer n nieuw berichtje te lezen en al die leuke foto's te zien. Helemaal super om te lezen hoe jullie aan t genieten zijn. Héél veel lieve groetjes van ons, ook van Harm en Dorina, dikke kus!

geert

Hey bram en Ilse,

Net weer even jullie avontuur helemaal bijgelezen. Klinkt allemaal goed daar. Alleen in de trein leven op noodles en chips!!! Hopelijk is het op de trein naar Mongolie beter geregeld. Vlees aan het spit.
Heel goede treinreis en tot het volgende verhaal.

Have fun

Ha Bram en Ilse!
Wat een leuke en interessante verhalen!! Je wordt er gewoon helemaal blij van als je het leest! Heel veel plezier in Mongolie!!
Liefs

Ha Bram en Ilse!
Liefs

geert en mieke

hoi Bram en Ilse

wat een mooie verhalen , leuk om te lezen, en wat hebben jullie nu al veel gezien
goede reis verder

Robin en Marieke

Hallo fijne collega en Ilse

Zo te zien gaat het jullie goed af, erge mooie foto's ook. Wel lijkt het alsof jullie terug gereist zijn in de tijd haha! super tof!

een hele goede reis nog verder!

heel veel groeten Robin & Marieke

Melanie

Hoi Bram en Ilse,

toevallig ben ik op jullie site terecht gekomen, heb helemaal gemist dat jullie op wereldreis gingen! Wat gaaf zeg! Heb de verhalen even snel bijgelezen, maar klinkt top! Ik ben benieuwd waar jullie nog meer heen gaan. Geniet ervan, een jaar is korter dan je denkt! Voor je het weet ben je weer thuis...

Groetjes Melanie

Toon & Diny

Hoi Ilse & Bram,

Wat hebben jullie al veel mee gemaakt in zo'n korte tijd. Wel gaaf hoor.Ik volg jullie op de voet.
Leuke verhalen en indrukwekkende foto's.
Eet maar niet te veel van die noodles, dan kunnen jullie ze zo dadelijk niet meer zien of luchten.
Tot snel weer.
Gr. Diny

Frits Weijs

dag Ilse en Bram
Wat spannend allemaal, geniet er maar lekker van.
Ik ben net terrug van vakantie Bodenzee-Zwarte-woud,ik zal jullie geregeld volgen en reis mee.
emailadres fritsweijs@home.nl
Groetjes Frits

Bert, Froucke, Wytske en Maaike

hey risk genootjes! was gezellig hè in bolshy koty. we zijn nu een week weer thuis. Jullie nog veel plezier en gezondheid gewenst op jullie reizen en we houden in de gaten waar jullie zijn dan kunnen wellicht nog eens 'meeten'. groetjes van de 'friezen'.