Bram en Ilse op Wereldreis 2011-2012

Voorbereidingen!!

De afgelopen maanden stonden in het teken van de voorbereidingen die we moeten doen voor onze reis. Hieronder een aantal dingen waar we ons zoal met bezig gehouden hebben:

Verzekeringen

Super saai maar zeker niet onbelangrijk. Als je langer als een jaar naar het buitenland vertrekt en je uitgeschreven bent bij je gemeente, ben je niet verplicht om een zorgverzekering aan te houden. ( tenminste bij de meeste zorgverzekeringen) En dat geluk hadden we, dus dat scheelt een hele hoop geld. Maar we moeten natuurlijk wel een goede reis verzekering hebben met medische kosten. Deze hebben we dan afgesloten bij Mondial, de Globetrotter reisverzekering met volledig medische kosten!

Paklijst

Wat ga je in hemelsnaam meenemen in een backpack voor een jaar? Hier hebben we toch ff goed over nagedacht! Gelukkig denken we beide hetzelfde; niet veel meenemen! We schaffen onderweg wel spullen aan. Alhoewel het voor Ilse best lastig is dat ze nu maar 2 paar schoenen mee kan nemen; slippertjes en dichte schoenen i.p.v. 5 ofzo haha.

Inmiddels hebben we alles gekocht.Op wat medicijnen en toiletartikelen na hebben we bijna alles klaar. Na maanden te hebben gespaard, gaat het nu wel heel hard van onze rekeningen af! Maar het zijn allemaal nuttige dingen voor een goed doel haha!

Visa

Voor veel landen heb je een visum nodig. We beginnen de reis met de trans Mongolië Express die we al geboekt hebben bij Treinreiswinkel. De eerste drie landen die we aandoen waarbij we een visum nodig hebben zijn dan ook Rusland, Mongolië en China. Dit zijn ook meteen de visa die het meeste administratieve werk met zich meebrengen. Gelukkig regelt de reisorganisatie dit voor ons. Dit wil echter niet zeggen dat het invullen van een pak papier ons bespaard blijft. Ook het uitzoeken van de overige visa kost veel uitzoek tijd.

Medische check

De inentingen (Hepatitis A-B, DTP, gele koorts, Rabiës en Buiktyfus), hebben we allemaal gehaald. Ook hebben we een Mantoux test laten doen, deze was goed, dus hebben we een inenting gehaald voor Tuberculose. Na de reeks Hepatitis B vaccinaties hebben we bloed geprikt, om erachter te komen of we voldoende antistoffen in ons lichaam hebben. Dit was ook allemaal in orde gelukkig. Malaria hebben we ook laten voorschrijven, we hebben gekozen voor de Malerone en Proguanil. Deze kunnen we eind juli ophalen bij de apotheek.

Verder staat de afspraak bij de tandarts in augustus nog gepland voor ons beide, dus dan hebben we onze medische check alweer gehad!!

Verder

Naast bovenstaande zaken zijn er nog veel kleine dingetjes die we moeten regelen zoals; auto Ilse verkopen, motor Bram verkopen. Motor Ilse schorsen, internationaal rijbewijs halen, uitschrijven gemeente etc.

De reis komt heel dichtbij nu; nog 1,5 maand en dan vertrekken we al. We kunnen ons allebei nog niet echt voorstellen dat we straks een jaar weg zijn!!

Liefs Bram & Ilse

Kupers

Hey Ilse en Bram,

Leuk dat jullie een reis site gaan bij houden. Ik zal zeker regelmatig kijken.
Er zal toch nog wel een afscheidsfeestje komen, dan wens ik jullie dan heel veel plezier en een prachtige reis.

Cheers Geert

Lianne

wauw...het komt nu wel heel dichtbij!!!
Succes met de voorbereidingen nog! Ik ga het zeker bij houden op deze site! We zien ons snel weer, even borrelen voordat jullie gaan!
xxx

Joyce

Lieverds! Helemaal leuk deze site, ga jullie dan ook zeker volgen (en zal het Mam en Piet ook gaan uitleggen natuurlijk).
Geniet nog even van de voorpret (ook al is het een hoop geregel, het is voor een iets)!

x Joyce

Ruud en Sonja

Hoi Bram en Ilse,

Nu wordt het echt al spannend. Het komt al heel dichtbij. Maar voordat het zover is zien we elkaar nog wel . We gaan jullie zeker volgen op deze site. Ga er lekker van genieten en kom gezond weer terug!! Voor straks een goeie reis.

Ruud en Sonja

pap en mam

Hoi Ilse en Bram,

Het is nu bijna zover.We vinden het wel erg spannend allemaal.Wij zullen jullie wel erg gaan missen.
Maar misschien komen wij wel een keertje naar jullie toe.We gaan jullie vaak volgen op de site.

Gr pap en mam

wilma en hay

eey bram en ilse wat hebben jullie een leuke site zeg
wij wensen jullie heel veel plezier geniet er samen van en vooral kom gezond weer terug we zullen jullie volgen op de site vele groetjes wilma en hay

Eef en Dorinda

Hey Bram en Ilse,

Wat leuk een site om jullie te volgen...Gaan we zeker doen!
Geniet van de mooie tijd die nu gaat komen jullie hebben er al genoeg naar uit gekeken!

Geniet, geniet, geniet!

Liefs Eef en Dorinda

tanja

Eindelijk, komt de grote dag steeds dichterbij, heel veel plezier en ik zal je volgen op de site.
Liefs Tanja

Jos Poels

Eey Bram en Ilse,
Wat leuk om te lezen dat jullie een wereldreis gaan maken. Ik kan met oprecht zeggen dat ik JALOERS ben.

Bij deze wil ik jullie een te gekke tijd wensen.
Geniet er van.

Groetjes
jullie oud klasgenootje ;):P
Jos

Slujje

Heej Bram en Ilse,

Super geregeld, erg mooie route! Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat een 'life changing' ervaring wordt. Geniet ervan en veel geluk samen.

Groetjes Sander en Marieke.
Ps: neem een rolletje duct-tape mee, altijd handig!

Sraar en Annie

Hoi Bram en Ilse
Nu wordt het spannend,de dag van vertrek komt steeds dichter bij
Maar hartstikke leuk voor jullie geniet er maar van
en kom gezond en met vele mooie verhalen weer terug
we gaan jullie zo wie zo volgen op de site
We zien jullie nog wel
Groetjes Sraar en Annie

Annemie

Prachtige site en Wawwww en Echttttt Sjiek zal Andre Rieu zeggen. Weer `n site om bij de favorieten te zetten en dan loeren bij `n bakkie koffie waar jullie ergens "bungelen". Ilse en Bram , lekker genieten van deze droomwens. Je kent m`n motto "overal bakken ze brood" en dit nemen ze jullie nooit meer af. Enjoyyyyy. XXX Dieke knoevels +Greettzzzzz Annemie

wim-mien-peetershh

hoi bram-ilse ik hoor dat julie 31aug op wereld reis gaan wij wensen julie een goede reis en kom gezond en goed terug

Mas

Spannend hoor , het schiet nu aardig op..weet niet of ik je nog op het werk zie maar anders heel veel reisplezier en geniet er maar goed van ! Doe voorzichtig en ik ga je volgen hoor ben nu al benieuwd naar de foto`s.
Groetjes Mas

Anita en Frank

Hoi Bram en Ilse
Een mooie site erg leuk , we gaan jullie zeker volgen.
We wensen jullie een hele mooie tijd.
En kom gezond weer terug.

Groetjes Frank en Anita

Geert en Mieke

Hoi Ilse en Bram

leuke site het begint nu vast wel te kriebelen
nog even geduld

Tontje, chantal, sid en wes

Ha Bram en Ilse,

Superleuke site. Kunnen we jullie mooi volgen.
We zullen jullie natuurlijk missen. Ook op het werk zal het net eventjes anders zijn zonder bram. Maar heel veel plezier en geniet ervan.

Groetjes Tontje, Chantal, Sid en Wes

Rogier van Opbergen

Ha die Bram en Ilse,
De site ziet er daad goed uit!
Ik wens jullie in ieder geval een supergave vakantie toe.
Geniet er van!

Groetjes,
Rogier

Gertie

Hoi Ilse en Bram, Hoor net van Sonja dat jullie op wereldreis gaan... Helemaal super om jaloers op te worden... Geniet met volle teugen van alles wat de wereld jullie te bieden heeft.... dat zal wel een heleboel zijn als ik zo mijn gedachten erover laat gaan..Top!!
Veel pleizer en ik ga jullie zeker volgen..
Groetjes Gertie