Bram en Ilse op Wereldreis 2011-2012

Een job in Australië

Jaaaaaaaaa daar zijn we dan eindelijk weer!
Het is al bijna 2 maanden geleden dat we het laatste verhaal geplaatst hebben.
Dus nu werd het echt tijd dat we weer iets gingen schrijven, ga er maar eens lekker voor zitten...
Na ons avontuur in de Filipijnen zijn we weer naar Australië gevlogen om hier een aantal maanden te gaan werken om zo onze reis voort te zetten.
De eerste dagen hebben we in een hostel geslapen in het centrum van Darwin wat ons helemaal niet goed beviel. We sliepen in een dorm met 6 mensen op een kamer die allemaal verschillende tijden de kamer op kwamen, pffff hier hadden we helemaal geen zin in.
Nu waren we er toch echt uit dat backpacker hostels en slapen met zoveel mensen op een kamer toch echt niets voor ons is.

Dus we zijn vanaf de eerste dag druk bezig geweest met het zoeken van een campervan die we konden kopen.
Helaas stond hier niet zoveel te koop, maar we wilden perse snel weg uit het hostel dus zijn we de tweede dag al bij een campervan gaan kijken die te koop stond bij een Australiër.
En het was liefde op het eerste gezicht haha. Zag er nog prima uit voor de leeftijd de camper, dus hebben we hem gekocht.
Zo blij als twee kindjes reden we in de campervan weg joehoeeeee vrijheid!!

Daarna zijn we op zoek gegaan naar een camping waar we onze bus eens een grote schoonmaakbeurt gegeven hebben. We kwamen erachter dat er nog veel spullen in de bus zaten dus hier waren we wel blij mee.
En na een aantal uren poetsen zag de bus er van binnen al een stuk beter uit. De volgende dag zijn we inkopen gaan doen. En hebben we allemaal spulletjes gekocht die we nog misten en nu is ons campertje helemaal ingericht naar onze wensen en zijn we super blij met ons nieuwe onderkomen voor de komende maanden.

Nadat missie 1 geslaagd was, konden we beginnen aan missie 2: het zoeken van een baan.
Maar voordat we hiermee begonnen moesten er nog een paar dingen geregeld worden zoals een Australische bankrekening openen, een belastingnummer aanvragen etc.
Maar omdat we al wat voorbereidingen hadden getroffen was dit allemaal binnen 1 dag geregeld en konden we dus snel op zoek naar een baan.
Als eerste hebben we meer als 30 e-mails verstuurd naar verschillende soorten bedrijven waarvan we uiteindelijk maar iets van 10 mails terug gekregen hebben met helaas geen job.
Dus toen hebben we plan B ingezet en zijn we bij bedrijven langs gegaan om te vragen of ze mensen nodig hadden voor te werken. Dit viel helaas ook tegen.
Dus het bleek allemaal niet zo makkelijk te zijn om een baan te zoeken. Dus ondertussen hielden we een internetsite in de gaten waar werk aangeboden wordt.
En ons eerste baantje was dus poetsen voor iemand privé.
Een vrouw belde ons op dat ze 350 glas lamellen gepoetst moest hebben dus dit baantje hebben we aangenomen. We hebben dus 1 hele dag glas lamellen schoongemaakt haha.

En na een aantal dagen kregen we een telefoontje van een schoonmaakbedrijf dat ze nog mensen zochten en hier zijn we dus al een hele tijd aan het werk.
We werken dus voor een schoonmaakbedrijf waar we op verschillende plekken schoonmaken.
School, kinderopvang, fitnesscentrum en huizen van defensie waar militairen families in komen te wonen.
Een prima job voor ons samen. We maken veel uren en lange dagen, dus prima voor het geld!

Verder doen we niet zoveel, behalve in het weekend als we vrij zijn dan ondernemen we nog wel eens wat leuke dingen met de groep waar we onze campsite mee delen.
We zitten nu met een Nederlander, een Frans stel en een man uit Chili op de camping en hebben het erg goed naar onze zin. Iedereen heeft een andere job, dus ook andere werktijden, maar toch hebben we het erg gezellig samen als we vrij zijn.

Vorig weekend zijn we gezellig naar een waterpark gegaan om heerlijk af te koelen van het warme weer hier in Darwin. Hier hebben we ook heerlijk ge BBQT en later zijn we nog naar zonsondergang gaan kijken.
Verder hebben we ook nog de Crocodile Jumping Tour gedaan, waar ze de krokodillen vanaf de boot voerden met een stok met vlees eraan. De krokodillen sprongen helemaal uit het water om zo het vlees te pakken, geweldig om te zien.

Verder doen we niet meer als: werken, koken, douchen, wasje draaien en vooral uitrusten haha en lekker chillen met de mensen om ons heen.
Natuurlijk zijn we ook naar de bekende Mindil Beach markt geweest die nu helaas afgelopen is omdat het regenseizoen hier begint.
En ook hebben we het centrum van Darwin al helemaal verkend, dus daarom blijven we nu veel op de camping om gewoon lekker te relaxen.
Oh ja en we zijn een aantal weken geleden naar een Stockcar race geweest hier in de buurt, ook super vet om te zien, wat een geweld zeg!

Er staan nog wel een aantal leuke dingen op de planning zoals: naar een outdoor cinema, wildlife park en natuurlijk op 14 november gaan we de Eclipse bekijken met een aantal mensen.

Dus we hebben nu heerlijk een beetje ritme, dat echt een erg fijn gevoel is.
Een ‘vaste' woonplek een baan, gezellige mensen om ons heen dat geeft een heleboel rust.
We merken nu ook dat als je een lange tijd op 1 plek zit, je een heel ander beeld krijgt van een land en vooral van de mensen.
In eerste instantie leek het allemaal rozegeur en manenschijn, maar nu merken we dat dit ook hier natuurlijk niet altijd zo is.
We zijn al tegen veel dingen aangelopen waarvan we denken van: hmmm hier dachten we eerst heel anders over. Zoals de vriendelijkheid van de Australiërs. We zijn er nu achter dat veel Australiërs veel beloven, maar bijna niets hiervan nakomen, en dit kan heeeeeel erg vervelend zijn.
En zo kunnen we nog wel meer dingen opnoemen. We zijn nu ook erg blij dat we dit nu ook een keer meemaken en zo merk je ook echt dat als je een lange tijd op 1 plaats bent ook hele andere dingen ziet.
Het loon is aardig goed hier, maar het leven hier is erg duur dus dit valt allemaal tegen elkaar weg.
We proberen met onze baan toch een mooie cent bij elkaar te sparen zodat we onze reis voort kunnen zetten voor een aantal maanden.
Want het reizen bevalt ons nog steeds erg goed, het is een soort van levensstijl geworden.

En we weten dat het lastig voor te stellen is voor jullie en voor ons ook lastig is om uit te leggen hoe wij deze reis meemaken maar we proberen het jullie toch zo goed mogelijk uit te leggen door middel van onze verhalen.

Na onze job hier willen we rond begin januari verder met onze reis. We zijn nog niet helemaal zeker hoe dit gaat lopen, maar waarschijnlijk gaan we dan van Darwin door het midden van Australië via Alice Springs richting Melbourne.
Waar op 14 Januari de Australia Open begint waar we toch heel graag een dagje naar toe willen.
En daarna willen we het vliegtuig richting Nieuw Zeeland gaan pakken om daar een maandje of twee te gaan rondreizen.
Maar er staat nog niets vast dus er kan nog van alles wijzigen.

Tot zover ons werkavontuur in Australië. Bedankt voor degene die ons nog steeds trouw volgen via onze site; vinden we echt super tof!!

Liefs Bram & Ilse.

Ciela

Ha Bram en Ilse

Ik begon inderdaad te geloven dat jullie van deze aardbol waren gevallen.
Ik begon jullie verhalen echt te missen, maar kwam hiero niemand tegen die ik even vragen kon waar jullie gebleven waren.
Wel fijn dat jullie van deze levenstijl zijn gaan houden.
Ik begrijp wel dat jullie nog veel plannen hebt en ik zou zeggen veel succes met het waar maken van jullie droom.
Super dat jullie zo'n keuze kunnen maken.
Veel plezier nog.

een lieve groet van achter mijn laptoppie!

yolanda

Hoi Frûtjes'',

Hier volgt wér un berichtje van mien,kei tof olej campertje,en ja ik volg olej nog steeds.
Ut poetsen ziedde gillie nog nie verleerd,en ze zullen ien australië wel schik mit olej hebben(wah Ilse)poets nie te hard en gaot nie als unne dolle te keer(haha)Ik vond ut wel lang duren vür dat gille wér wat schreven,ik docht al waor zien ze toch???Mar hier was wér un verhaaltje(wel un kort)kunde zien dat gillie ut druk hebben???!!!!Heel veul lieve groetjes uut Offere.

Sonja (cp)

Hallo luitjes,

Nou het duurde inderdaad erg lang deze keer voordat er weer een verhaal kwam. Het was inderdaad wel een heel ander verhaal dan de vorige maar daarom niet minder leuk om te lezen.
Wel apart denk ik om na zoveel maanden reizen toch weer iets van vastigheid te hebben.
Het duurt dus nog wel eventjes voor jullie weer terug komen maar ja je hebt groot gelijk.
Geniet er nog maar lekker van en tot het volgende verhaal !!!!!!!

groetjes Sonja XXX

Danang

halo Bram & Ilse
glad to read your story again..even i should to translate it to english while i look at the foto's too haha. and it was nice !
so i hope the story is never end...:))

best regard,
Danang

wendy,meerdal

Ik dacht,die zijn alweer in Blitterswijck aangekomen........Gelukkig gaat nog altijd alles goed met jullie en hebben jullie een vast stekkie gevonden,in je eigen "huisje". Volgens mij is dit een levensstijl die jullie nog goed een poosje vol kunnen houden.
Werk ze en geniet lekker verder,groetjes Wendy

joyce

ha bram en ilse! fijn weer iets van ollie te horen, en zo te horen alles naar wens daar! mooi! geniet ervan (tussen het werken door;D) en o naar de next adventures! gr Joyce en Jan

Ha Aussees, Crocodile Blitterswies,
Super leuk wer is wat te léze.
Ieder léves-teiken is welkom.
We merken dat ut én bitje begint te knage as we ennen tied niks huure.... (wat doen ze, wor zien ze, worrum huure we niks mér, zien ze ós ontgroeid, komme ze nog wel trug......
Van alles gut dur owwe kop as ge lang niks gehuurd het.
Kei fijn dat we wer én bitje van ollie leve mitkriege, mit natuurlik wer sprekende foto's.
Sommige kosse zoewe uut de fillem van Crocodile Dundee gekomme zien.
Moj verhaal wer.
Loat os de volgende kier asteblief nie mer zo lang waachte.
Vur dees reis, nog effe hard werke, goed spaare en de verder mit mojje neeje avonture!

Annemie

Hoi Hoi vrijbuiters,
Zo, we kunnen weer `n beetje volgen. Tja, niet te beroerd om wat aan te pakken. No matter what. De juiste instelling. Deze eikel (ikke) ligt met `n gebroken enkeltje. (op eikel gestapt) en ligt dus dubbel te genieten van de verhalen en de foto`s. Rent nie weg en alle tijd. Prachtig weer om wat te horen.
Als je zo nog `n tijd kunt doorbeunen kun je je volgende droom ook weer verwezenlijken. Na, wat let je dan. Have fun. Groetjes Annemie

Tanja

Ha eindelijk weer eens gezellig een berichtje van jullie. Heel veel plezier en geniet ervan.

Marijke

Weer genoten van het verhaal. Ja, je kijkt echt anders tegen de mensen aan als je er langer woont. Ik begrijp precies wat jullie bedoelen. Wij vertrekken weer op 27 november. Hebben er zin in!!! Jullie zijn echt wereldburgers geworden. Prachtig!!!!!

Ine

Hej wat fijn om wat horen , het begon nu wel erg lang te duren. Ik kan me voorstellen dat je als stelletje het niet zo leuk vind in een dorm. Maar goed, ook dat is weer een ervaring rijker. Wat ik mis op de foto's zijn de schortjes en de plumeau's ??? Ik vind dat als je als hollander daar gaat poetsen, dat je het wel in stijl moet doen. veel plezier en tot het volgende verhaal. x Ine

Freddy & Marijke

Hallo Bram en Ilse,
Wat een verhalen! Echt geweldig. Het is voor ons moeilijk voor te stellen hoe jullie het zolang volhouden, maar wel echt super! en het belangrijkste is dat jullie er nog steeds plezier in beleven, en zo te lezen zijn jullie een heel groot avontuur en ervaring rijker! geweldig. Blijf dit voortzetten! Veel werkplezier, geniet samen van jullie vrijheid. En succes met de planning van de volgende reis. Hier gaat alles goed, Tijn is alweer 6 maanden oud, de tijd vliegt! Maar dat weten jullie ook. hihi... Groetjes Freddy & Marijke Holtackers

Frits

eindelijk een bericht, leuk te horen dat jullie werk hebben, werk ze en geniet er maar van, tot horen.

groetjes Frits

Daisy

Aussies,
Fijn um wer iets te huure, was alwer ff geleje!
Succes mit werken, en evegoed blieve genieten mar dat doen jullie vast wel!
Ankomend wiekend s neaven en nichtenweekend, we zulle jullie wel misse.. Mar as we uutgoan doen we de aah um jullie dr toch n bitje bej te hebbe haha!
Xx Daisy