Bram en Ilse op Wereldreis 2011-2012

Deel 2 West Australië!!!

Het vorige verhaal eindigde bij de plaats Shark Bay, vanuit daar zijn we langzaam langs de Westkust naar het zuiden gegaan.
Kalbarri National Park was de volgende bestemming, niet zo groot maar wel genoeg te zien. Het mooiste was The Nature Window; zie foto's. Een grote rots met in het midden een groot gat met daarachter een schitterend uitzicht.
Het National Park hadden we binnen een paar uur gezien dus we hadden nog genoeg tijd om op ons gemakje naar de volgende plaats te rijden.

Geraldton was de volgende bestemming waar we 2 nachten gebleven zijn. Een leuke plaats waar we wat rondgelopen hebben, maar ook gevist bij de jetty toen er opeens een zeeleeuw naar de kant toe kwam zwemmen, zijn hoofd boven wat stak, rond keek en daarna weer verder zwom. Zooo bijzonder wat je hier allemaal in het wild tegenkomt!
En 1 dag hebben we de hele dag in ons campertje gezeten, een ‘ lazy day'', dit ook omdat we voor de eerste keer een hele dag regen hadden.
We mogen nog in onze handjes klappen met het weer, want het is winter in dit gedeelte van Australië, maar we hebben bijna geen drup regen gehad, hopelijk blijft dit tot het einde zo.

Na Geraldton zijn we via Greenough richting Cervantes gereden. Een super mooie omgeving om te rijden. We keken onze ogen uit. In Greenough zijn we gestopt om een foto te maken van de indrukwekkende ‘ leaning tree'. Zo apart om te zien; de bomen zijn door de zoute zeewind 90 graden gegroeid; zie foto's.

Eenmaal aangekomen in Cervantes zijn we net voor zonsondergang naar het Pinnacles National Park gereden. Hier staan duizenden kalksteen pilaren op een mooie vlakte. En als de zon ondergaat heb je een prachtig effect met het licht. We hebben met de auto de route door de Pinnacles gereden; erg bijzonder.
De volgende morgen zijn we nog een keer terug gegaan om nu de wandelroute door dit park te doen, ook erg bijzonder om zo tussen die kalkstenen pilaren te lopen.

En na dit mooie National Park hebben we onze tocht voortgezet richting Perth!
Na heel wat National Parken en natuur gezien te hebben, was het nu dus weer tijd voor een stad.
Eenmaal aangekomen in de stad zijn we met ons campertje midden door het centrum gereden, niet echt een groot succes omdat het erg druk was en veel 1 richtingswegen. Het parkeren was ook vrij prijzig, dus we besloten eerst op zoek te gaan naar een camping.
We kozen een mooie camping met heerlijke douches 20 minuutjes rijden van het centrum van Perth.
En hier zijn we uiteindelijk 5 nachten gebleven. We hebben ons prima vermaakt in Perth, het is een grote stad met goed en goedkoop en sommige zelfs gratis openbaar vervoer. Dus we hebben ons campertje laten staan op de camping en zijn met de bus en de trein de stad in gegaan. Geen verkeerchaos, gewoon relax met de bus en trein.

We hebben 1 dag het centrum van Perth verkend; met o.a. de Belltower, Swan River en natuurlijk het winkelgebied. Er hing een relaxte sfeer en overal staan muzikanten op straat; erg gezellig dus.

Ook hebben we het strand bij Perth bezocht, jaja er is ook een strand in deze stad. Omdat het hard waaide waren hier genoeg mensen aan het surfen, dus daar hebben we heerlijk naar gekeken.
Perth is super groot en bestaat namelijk uit een soort van kleine dorpjes eromheen dus we hebben ook een bezoek gebracht aan het dorpje Fremantle. Een super gezellige plaats met veel oude gebouwen, mooie haven en nog veel meer. We hebben hier een paar uurtjes rondgelopen en natuurlijk Fish en Chips bij de haven gegeten. Er speelde op dat moment ook nog eens een gezellig bandje, dus hebben ons goed vermaakt!
Later die dag hebben we een bezoek gebracht aan Kings Park; dit is de trots van Perth dus dat mochten we natuurlijk niet missen. We hebben ons campertje ergens op een parkeerplaats gezet en zijn heerlijk gaan lopen door het park. Een flinke wandeling want het is echt een groot park.
In het park zijn een aantal mooie uitkijkpunten waar je een schitterend uitzicht hebt van de skyline van Perth. Maar we wilden natuurlijk de skyline niet alleen overdag zien dus zijn we naar de andere kant van de Swan River gereden om hier de Skyline te bekijken in het donker. Ondertussen hebben we nog heerlijk gekookt.
Toen we eenmaal bij de rivier stonden om foto's te maken, zagen we iets groots in het water; whaaaaa een dolfijn!! Geweldig, er zwom gewoon een dolfijn nog geen 2 meter van de waterkant! Hoe vet is dat!
We hebben heel lang van de dolfijn kunnen genieten, omdat die constant omhoog kwam om lucht te happen. Later bleek er nog 1 te zitten, onze dag kon niet meer stuk!
Na dit avontuur zijn we terug gegaan naar de camping en konden we terug kijken op een super leuke tijd in Perth.

De volgende dag hebben we de stad verlaten en zijn we richting Bunbury gereden. Maar dit waren teveel kilometers dus hebben we voor zonsondergang weer een mooie kampeerplek uitgezocht waar we geslapen hebben.
De dag erop zijn we naar Bunbury gereden. Een kleine plaats waar we van alles gezien en gedaan hebben. Later op de middag zijn we gaan vissen vanaf de jetty: En dit was een groot succes!
We waren van plan om gewoon visjes te vangen met de hengel en de handlijn, maar we vingen alles behalve dat; we hadden namelijk om de 5 minuten een krab aan de haak!
En als klap op de vuurpijl heeft Ilse een grote werphengel gevangen met alles erop en eraan haha. We kwamen niet meer bij van het lachen toen Ilse dit ding uit het water viste, ze dacht namelijk een mega grote krab aan de lijn te hebben, maar toen de hengel tevoorschijn kwam lagen we helemaal in een deuk!
Na deze leuke dag in Bunbury hebben we weer een kampeerplek opgezocht en hebben we heerlijk ons diner gekookt met een heerlijk glaasje witte wijn erbij!

De dag erna we veel plaatsen bezocht. We zijn namelijk eerst naar Busselton gereden waar we weer samen ff gevist hebben, verder was er niet zoveel te doen in deze plaats. Dus zijn we verder gereden naar Donsborough waar ook niet zoveel te zien en te beleven was.
Dus daarna maar weer verder naar de volgende plaats: Yallingup waar een schitterende kustlijn te zien was. We zijn gestopt bij Canal Rocks wat echt ontzettend mooi was.; zie foto's!
We vonden het zelfs moeilijk om te gaan, zo mooi vonden we dit hier. Wat heeft de Westkust toch mooie kustlijnen; geweldig!
We hebben geslapen in Hamelin Bay bij een camping aan het strand.

De volgende morgen zijn we al vroeg richting Augusta gereden, want we wisten dat we daar grote kans hadden om walvissen te zien. Ze trekken hier namelijk deze maand langs met hun kalveren.
Eenmaal daar aangekomen hebben we ons campertje op een mooie plek met uitzicht op de zee geparkeerd en hebben we een lekker eitje gebakken.
En nog geen half uur later, kwamen de walvissen al tevoorschijn. Wauwww geweldig niet 1, maar veel meer!
2 zwommen er zelfs redelijk dichtbij en gooiden hun staart uit het water. We hebben al een paar keer walvissen gezien, maar het blijft iedere keer weer bijzonder! We hebben echt geluk dat we in deze tijd hier zijn, want nu maken ze een trek langs de West kust.
We hebben een hele dag in August en Cape Leeuwin doorgebracht met vissen en walvissen spotten.
In de namiddag hebben we een stuk verder op weer een kampeerplekje gezocht en lekker ons diner klaargemaakt en gegeten onder het genot van een lekkere witte wijn.

De volgende morgen hebben we onze tocht weer voortgezet richting het zuiden, nu richting de plaats Pemberton.
Het was echt een schitterende route die we reden. Ontzettend veel wijngaarden en bossen met mega hoge grote bomen.
We hebben al snel een stop gemaakt bij de 2 National Parken die hier lagen. We waren omgeven door prachtig Karri bos. Deze bomen zijn echt onvoorstelbaar hoog en mooi. We hebben door 1 park een route van een aantal kilometer door het bos gereden. We zaten allebei met onze neuzen tegen de voorruit geplakt omdat het echt super bijzonder was.
Na deze super mooie NP zijn we naar de plaats Pemberton gereden, een echt houthakkers dorpje met allemaal houten huisjes, maar verder niet veel bijzonders.

De volgende dag zijn we verder gereden naar het zuiden, en hebben we een bezoekje gebracht aan de plaats Denmark. Niet zoveel te doen maar de weg hier naar toe en verder was echt super mooi. Ontzettend veel wijngaarden en mooie omgeving dus hebben onze ogen weer uitgekeken.
Na Denmark kwamen we aan in Albany. Een grotere plaats waar ontzettend veel te doen en zien is.
We hebben hier dan ook 3 nachten geslapen. Ook deze plaats staat bekend om whale watching, dus dit hebben we natuurlijk ook gedaan. En dit keer ook weer met succes, zelfs ook weer 1tje heel dicht bij de kant, ongelofelijk hoe groot die beesten zijn!
We hebben hier 1 dag een toeristische route gereden langs alle bezienswaardigheden. En het was echt een super vette dag. De omgeving hier is schitterend. We hebben o.a. een bezoekje gebracht aan The Gap en The Natural Bridge, 2 trekpleisters die echt zeker de moeite waard waren. Zie foto's!
We hebben ons dus wel vermaakt in Albany, een leuke plaats.
Na Albany gaan we nog verder naar het zuiden richting Esperance en daarna moeten we een lang stuk rijden tot aan de grens met Zuid Australië.
En vanaf daar hebben we nog ongeveer 1 maand om naar Sydney te rijden, om daar ons campertje op 10 augustus weer in te leveren!
Maar we gaan nog volop genieten van die laatste maand, maar jeetje zeg, wat vliegt de tijd toch.
3 maanden is echt niets voor dit mega grote prachtige land.

We kunnen jullie ook vertellen dat we onze terugreisdatum verschoven hebben, we hebben namelijk onze plannen omgegooid!
Op 12 augustus vliegen we naar de Filipijnen waar weer een aantal weken gaan verblijven. We gaan daar o.a. vrienden bezoeken die we ook tijdens onze reis in Bali ontmoet hebben, dus daar gaan we een hele leuke tijd beleven!
Na de Filipijnen willen we terug naar Australië om daar het andere deel te gaan zien waar we nu niet aan toe komen en daarnaast ook te gaan werken voor een maand of 3.
Zo kunnen we toch wat centjes sparen om onze reis voort te zetten richting Nieuw Zeeland voor een maandje of 2. En daarna is de bedoeling om via Indonesië toch weer langzaam richting huis te keren.
Dit zal dus ergens in het voorjaar van 2013 zijn, dus jullie kunnen nog wat maandjes extra genieten van de verhalen en foto's op deze site!
We weten dat het niet voor iedereen leuk is dat we langer weg blijven, maar dit is onze kans, nu zijn we onderweg en nu willen we optimaal genieten van alles wat ons te wachten staat.
Maar je weet nooit, want plannen kunnen zomaar wijzigen, dus wie weet hoe het allemaal gaat lopen...
Tot zover het laatste deel van onze avonturen aan de West kust van Australië, op naar het Zuiden van Australië, hier volgende keer meer over...

Veel liefs Bram & Ilse

wilma en harrie

heel veel plezier ilse en bram en pas goed op elkaar dat jullie gezond mogen terug komen ik verheug me wel om jullie weer te zien groetjes harrie en wilma uit blitterswijck

Iris

Super om jullie avonturen weer te lezen!!
Groot gelijk hebben jullie om nog langer weg te blijven, nu heb je de kans en de mogelijkheden!!
Heel veel plezier nog!
xx iris

yolanda

Héhe,nou docht ik dat ik de 1ste was die un reactie plaatst,maar helaas er stonden er alweer 3.Ik gééf olej groot geliek dat gillie nog un paar maonden dúr an vast knupt.Nou ziedde doar,en as ge eenmaal thuus ziet,dan gaodde ok niemér.Ik heurde ok dat olej mam en pap ien augustus richting olejen kant opkwamen????Mar ja ik loop op de zaken vuruut,wej léze en zien ut wel!!!!groetjes uut ut natte offere.

piet en hennie

Hallo Ilse en Bram,
Wat weer n mooi verhaal en foto s geniet er saampjes nog van,leuk van pap en mam he.
Heel veel groetjes van ons.

Wilmie

Hoi Ilse en Bram.
Jullie reis doet me steeds denken aan het liedje van Rowwen Heze. Auto, vliegtuug, nen trein, nen boot...... alleen zijn hun het campertje in hun liedje vergeten.
Groetjes en geniet ervan (dat zou ik ook doen)
Wilmie.

Annie en Sraar

hoy Ilse en Bram
wat hebben jullie weer veel mooie dingen gezien
en samen genoten
groot gelijk dat jullie langer blijven nu ben je er en je gaat denk ik niet meer zo snel terug als je thuis bent
ge niet er maar fijn van groetjes uit Well

met frits

dag Ilse en Bram
Wat een verhalen, wat ,maken jullie toch allemaal mee, ja wij beleven het ook mee, geweldig en zomaar enkele maanden er bij plakken, maar buiten dit geniet er maar goed van we volgen alles mee.

groetjes Frits

Gea

Ut blieft geweldig, boeiend, spannend, prachtig, en interesant um ollie verhalen te leze. Zurg dat ge wat geld kunt verdiene. Dan kunde mesgien nog langer! blieve. Bedenk dat dees kans ienmalig is!!!!!
Yep.......blief goed op elkaar oppasse.
Knoevels Gea

Wendy ( meerdal)

Jullie hebben groot gelijk,als je geen last van heimwee hebt lekker wegblijven.
Het is een genot om jullie verhalen te lezen.Wij genieten momenteel van Cambodja!

Ruud en Sonja

Hoi Bram en Ilse,

Was leuk om ollie wer unne kier ien ut 'echt" te zien en te spreke. Toch un uutviending dat skypen. Bedankt nog vur ut koepe van de enige echte Blitterswikse vlag. Is wel biezonder as der un vlag verkocht wurd ien Australie. :-).

Groetjes, blief geniete en blief gezond.

Ruud en Sonja

Gerard en Antje

Wat een verhalen weer, en leuk om te lezen, van jullie pap en mam hoorden we Ilse dat jullie plannen waren veranderd,ja waarom niet jullie zijn nu toch onderweg en deze kans ligt er nu voor jullie beiden.
De foto's waren ook weer bijzonder leuk met die whale.
We kijken uit naar jullie volgend verhaal
Li gr. Gerard en Antje
ps Dinsdag gaan we met jullie pap en mam een dagje op stap.