Bram en Ilse op Wereldreis 2011-2012

9 Super gezellige dagen in Bali!!

Ons 9 daags avontuur begon met de veerboot die ons vanaf Java in nog geen 30 minuten voor nog geen € 0,50 naar Bali bracht.
Aangekomen bij de haven, wilden we een lokale bus pakken richting Lovina, maar dit liep helaas niet zo soepel als we verwacht hadden.
Maar dit lange verhaal zullen we jullie besparen. Na ongeveer 2 uurtjes wachten konden we dan eindelijk een busje pakken richting Lovina, een plaats in het noorden van Bali.
Hier kwamen we rond 22.00 uur aan en hebben we gelijk ingecheckt bij het hotel waar we al gebeld hadden.
Daarna nog ff wat gegeten en gaan slapen.

De volgende dag beseften we pas dat we echt op een super mooie plek sliepen met een super mooi groot zwembad. Dus hier hebben we dan ook gelijk gebruik van gemaakt en zijn er ook niet meer uitgekomen voor de rest van de dag.
Wat was dit genieten, heerlijk!!
Die dag kwamen er ook nog 2 Italiaanse mannen, 1 met Balinese vrouw en een man uit de Filipijnen in ons hotel. Hiermee hebben we gezellig gekletst in het zwembad.
‘ S avonds zijn we toch maar ff rond gaan lopen en hebben we ergens lekker gegeten en later zijn we in een reggaebar beland waar we een lekker pilsje gedronken hebben.

De volgende dag zijn we weer gestart met een heerlijke duik in het grote zwembad waar we de hele ochtend gebleven zijn.
De Italianen en de Filipijnse man maken veel muziek en hebben ook instrumenten bij, dus hiermee heeft Bram nog gezellig muziek gemaakt. Een erg gezellige sfeer en het klikte ook erg goed!
' S avonds zijn we naar een restaurant van een Nederlander gegaan en hebben we: jaja, hou je vast: kroketten met brood gegeten!!!!! En lekker dat die waren, hmmmm na 8 maanden bijna alleen maar lokaal eten, hebben we hier toch eindelijk kroketten kunnen scoren!
Later zijn we nog naar de reggaebar gegaan waar we onze vrienden weer ontmoeten hebben. Een super gezellige avond met veel muziek en nog veel meer plezier.

De laatste dag in Lovina zijn we vroeg opgestaan omdat we op dolfijnenjacht gingen. Om 06.00 uur zijn we naar het strand gelopen waar we in 1 van de vele mooie houten boten zijn gestapt om dolfijnen te spotten. Een erg toeristische attractie, maar wel echt de moeite waard. Als snel kwamen we een groep dolfijnen tegen die vlak langs onze boot uit het water sprongen. En hier bleef het niet bij, want uiteindelijk hebben we er echt een stuk of 30 dolfijnen gezien. Geweldig om te zien hoe die beesten vlak voor je boot uit zwemmen en uit het water springen!
Na 2 uurtjes op zee te hebben gezeten in de vroege ochtend hebben we lekker ontbeten bij ons hotel.
Na het ontbijt zijn we de auto ingestapt met onze vrienden, die richting lake Batur reden. En wij mochten met hun meerijden. In een grote Kia familie auto zijn we dus met 6 man richting Lake Batur gereden wat in Noord-Oost Bali ligt.
Na nog geen 5 minuten in de auto kwam de gitaar al tevoorschijn en speelde Mitu gezellige muziek. Meezingend met de mooie nummers reden we dus richting Lake Batur. Onderweg zijn we nog een paar keer gestopt om dingen te bezichtigen o.a. een mooie tempel. Tijdens een plaspauze in de middle of nowhere kwamen ook de muziekinstrumenten weer tevoorschijn en hebben we allemaal langs de weg muziek gemaakt. Geweldig!!
Aangekomen bij Lake Batur wilden we het plaatsje Trunjan bezoeken, waar ze de lijken op i.p.v. onder de grond bewaren. Door een hele sterk geurende boom moet je niets van dit ruiken. Maar eenmaal aangekomen na een hele steile klim met de auto, kwamen we in het plaatsje aan. Van hieruit moesten we een boot nemen naar de plaats waar de lijken lagen. Maar de lokale mensen vroegen echt belachelijk veel geld voor een boottocht naar die plaats, dat we hier vanaf gezien hebben. Ergens ligt er een grens, maar we vonden dit allemaal belachelijk dus stapten we weer de auto in om op zoek te gaan naar een slaapplaats.
Na ff wat zoekwerk hadden we een plek gevonden en hebben we niet veel meer gedaan als gezellig gekletst en muziek gemaakt. Later heeft Ilse ook nog een heerlijke massage gehad van een uur voor maar liefst € 3,20. En goed dat die was!!!
Die avond hebben we nog gezellig wat gegeten met zijn allen en zijn we naar bed gegaan.

De volgende dag zijn we weer met zijn allen de auto ingestapt en dit keer zijn we richting Ubud gereden. Binnen 1,5 uur waren we in het centrum van Ubud, op de Monkey Forest Street waar een hotelletje gezochten hebben.
Het heeft ff wat tijd en moeite gekost maar uiteindelijk zijn we op een super leuke plek beland, met zwembad!
Natuurlijk hebben we gelijk weer een duik genomen. Ook hebben we nog gegeten bij een super goed Italiaans restaurant, het kan ook niet anders met 2 Italianen, maar het was echt super super lekker! Die weten wel wat lekker eten en drinken is!
Verder hebben we niet veel meer gedaan als in het zwembad gehangen, gegeten en gezellig gekletst en muziek gemaakt en geluisterd.

En ook weer de volgende dag begon met een duikje in het zwembad! Heerlijk wakker worden is dat toch, voor het ontbijt een aantal baantjes trekken! De dag kan niet beter beginnen!
´ S avonds hebben we weer in een goed restaurant gegeten en daarna lekker gaan slapen.
De volgende dag hebben we een scooter gehuurd en hebben we de omgeving van Ubud verkent. Een prachtige omgeving met knalgroene mooie rijstterrassen!
We zijn uiteindelijk beland bij 1 van de mooiste rijstterrassen van Bali! Echt een geweldig uitzicht; kippenvel!!
Na een mooie scootertocht zijn we terug gereden naar ons hotel, waar een ontmoeting met Thej en Sjan ons te wachten stond. Eindelijk konden we weer eens PLAT proate!!!
Altijd leuk om bekenden te zien. We hadden al een kamer gereserveerd voor hun in hetzelfde hotel en net toen we terug kwamen met de scooter kwamen we elkaar al tegen!
Na een douche zijn we samen op stap gegaan. We hebben echt heerlijk gegeten in een gezellig restaurant, en van het ene pilsje kwam het andere. We hadden natuurlijk veel te vertellen, erg gezellig!
Na het diner, zijn we samen nog na de reggaebar gegaan voor een afzakkertje. Maar dat bleef niet bij 1 haha, dit werden er uiteindelijk een paar meer, omdat onze Italiaanse en Filipijnse vriend hier ook waren, hebben we gezellig gekletst tot na middernacht. Het was echt een super gezellige geslaagde avond, erg fijn om weer heerlijk plat te proate!!

De volgende morgen begon weer met een heerlijke duik in het zwembad, erg goed medicijn voor een kater trouwens! Verder hebben we deze dag niet veel gedaan. Beetje rond het zwembad gehangen, geslapen en Bram heeft heerlijk geshopt bij de markt.
' S avonds zijn we weer met Sjan en Thej naar een gezellig restaurantje gegaan waar we wederom lekker gegeten en gedronken hebben. Na een erg gezellige avond zijn we dit keer maar op tijd naar bed gegaan.

De laatste dag in Ubud hebben we nog wat regeldingetjes gedaan voordat we naar Australië gaan. En we hebben deze avond afgesloten in de reaggeabar samen met Sjan, Thej en onze Italiaanse en Filipijnse vrienden. En wederom weer een erg gezellige avond gehad.
Zometeen nemen we afschei van Thej en Sjan, waarmee we echt een super gezellige leuke tijd gehad hebben hier in Ubud. Heerlijk plat geproat onder het genot van heerlijk eten en drinken. Bedankt voor de gezellige tijd Thej en Sjan!!

Zo, en dan zit onze 2 maanden reis door Indonesië er alweer bijna op. Wat vliegt de tijd toch!
We kunnen terug kijken op 2 schitterende maanden in Indonesië, we zijn echt van dit land gaan houden en dit is dus ook zeker niet de laatste keer dat we hier geweest zijn.
Het is weer heel anders dan andere landen! De mensen zijn oprecht vriendelijk, de cultuur is nog steeds sterk aanwezig, de natuur is prachtig kortom een onvergetelijke tijd in deze 2 maanden Indonesië.

En hiermee zit ons Zuid Oost Azië avontuur er na 8,5 maand erop! Wat hebben we toch een schitterende onvergetelijk tijd gehad in dit werelddeel! Elk land heeft zijn eigen charmes en herinneringen, het is daarom dan ook erg moeilijk te zeggen welk land we het mooiste vonden.
We zitten vol met ontzettend mooie herinneringen die we ons hele leven lang nooit meer zullen vergeten!

Maar natuurlijk zijn we een aantal dingen die we ook zeker niet zullen gaan missen:
* De vieze bedden met verschrikkelijk slechte harde en dunne matrassen.
* De nachten waar je wakker gehouden wordt door blaffende honden, drukke verkeer of de moskee die je ' s morgens vroeg om 4.30 uur een wake up call geeft.
* Ellendig lange busreizen, met de airco op vriesstand en de muziek op maximale volume.
* De vieze gore hang wc's, oftewel gaten in de grond waar je alles in ziet drijven en wat ook nog eens ontiegelijk stinkt.
* De koude douches.

Ondanks dit allemaal, hebben we echt een onvergetelijke tijd gehad in Zuid Oost Azië, en we komen hier zeker nog een keer terug!
Omdat we deze vraag al heel vaak gekregen hebben, hieronder toch maar het lijstje van de Top 3 van de mooiste landen in Zuid Oost Azië!

1) Indonesië
2) Laos
3) Myanmar

Natuurlijk heeft elk land zijn charmes en hebben we echt een ontzettend leuke tijd in elk land gehad en hebben we daarom ook duizenden mooie herinneringen per land. We houden dit allemaal in gedachten en zullen er nog lang aan terug denken!

Maar nu, nu is het tijd voor een heel nieuw avontuur: Australië! Vanavond rond de klok van 23.00 uur vliegen we vanaf Denpasar in Bali richting Darwin, waar we midden in de nacht aankomen en de volgende morgen om 08.00 uur onze campervan op kunnen halen.
Hiermee zullen we 3 maanden door Australië reizen, waarvan we 2 maanden bezoek krijgen van Joyce die gezellig met ons mee gaat reizen in ons campertje.
We hebben echt ontzettend veel zin in dit nieuwe avontuur, heerlijk een eigen huisje op wielen voor de komende 3 maanden.
We hebben vernomen dat internet hier lang niet altijd goed is, dus waarschijnlijk gaan we niet zo vaak een verhaal plaatsen op de site als de afgelopen maanden, maar we proberen jullie wel op de hoogte te houden van onze avonturen die we hier gaan beleven.
Heel veel Liefs en tot schrijfs.
Bram & Ilse

Addie

Dank jullie wel voor de prachtige verhalen en mooie foto's uit dit werelddeel.
Ik hoop dat jullie een goede vlucht hebben gehad en wachten in spanning af op het volgende nieuws en foto's. Een goed vervolg van de reis. Veel plezier.

Vanmerge bliej verrast dat dur wer al zo vlug enne neejen updeet was is ollie reis.
Dizze kier liekt ut wel of ge op reis effe vakantie het gehad.
Lekker ete en (af en toe veul) drinke, plat proate én un bitje dun toerist uuthange!
Ut mot nie gekker wurre!
Natuurluk wér un prachtig verhaal mit geweldige foto's, mit name de riestvelde, de moj uutgedoste minse, Ilse beej de "vette waage", Sjan en Theej , ..., joa welke eigeluk nie.
Goeje reis nor australië; ok dor zien we beneejd no.
Verhaal is alwer geprint en gut, as altied, nor oma Piepers. Het ze nog wat extra's vur moederdag.
Gr. Gé en Ans

Tanja

Heerlijk om op zondag na ontbijt jullie verhalen te lezen.
Heel veel plezier in australie.
Liefs Tanja

Ine

Hoi rugzakkers. Wat een relaxed verhaal uit mooi Bali. Leuk dat jullie Teej en Sjan daar ontmoet hebben.En gelukkig ziede ut plat Blitterswiks nog nie verlierd. En nu op naar BEAUTIFUL AUSTRALIA.
Have a good time mate !

Joep en Marijke

Selemat jalan ke Australië, en wie weet tot??????

joyce

ha jongens!! wat een avonturen weer!! heel veel plezier met het volgende avontuur!!!!!!!!!!!! goede reis en geniet ervan!!!!!!!!! xxx Jan en Joyce

Iris

Wat gaan die 8 maanden snel en wat een hoop avonturen en verhalen al. Echt super om te lezen en te zien! Nou ieg heel veel plezier met jullie rondreis door Australië.
Gr. Iris

Yolanda

Hoi gillie 2,wat un verhale wér,moi man.en de fotos zien helemaol geweldig....Ik wins olej bej deze un hele goeie vlucht naor Australië,en un hele moie campertour.Tot wér unne keer.HOIE Wah.!

Leon Pennings

Geen Japan?

Gerard en Antje

Hardstikke leuk om te horen dat jullie daar zo'n fijne tijd hebben gehad, is de reis zeker niet voor niets is geweest,en dat jullie minder leuke dingen tegen zijn gekomen dat zullen jullie ook wel hebben geweten.
Dat zal je in elk land wel tegenkomen
Ik brei hier vlug een eind aan ,want ik lig achter.
Li. Gr. Gerard en Antje