Bram en Ilse op Wereldreis 2011-2012

China;Hangzhou!!

Na een vertraging van 2 uur en een treinreis van 4 uur zijn we aangekomen in Hangzhou. Deze keer zaten we weer tussen de locals! We waren de enige toeristen in de trein, best grappig! We hadden voor deze treinreis geen vaste zitplaatsen, dit betekende dat we konden zitten als er ergens plaats was. Maar de trein zat tsjok vol, dus geen zitplaatsen! Hmm nu 4 uur lang staan met onze backpacks op de rug?? Nee hoor, er stonden al heel snel een aantal Chinezen op voor ons, en boden ons een plaats aan! Wat aardig zijn die Chinezen toch!

Aangekomen in ons hostel in Hangzhou hebben we onze tassen weer gedropt en zijn we de buurt gaan verkennen. We zaten gewoon WEER in een perfecte buurt. Heel veel gezellige straten met veel dingen te zien! We belandden al snel in een Foodstreet waar ze volgelspinnen, schorpioenen, rupsen en nog veel meer andere gekke dingen op een stokje verkochten. Daar ging onze honger wel van over! Maar wel echt super om te zien dat dit echt een delicatesse is hier! Maar helaas niet voor ons, we hebben ergens anders lekker gegeten en zijn daarna naar bed gegaan.

De volgende dag zijn we richting West Lake gelopen! We hadden hier echt hele hoge verwachtingen van, maar het viel ons een klein beetje tegen. Het was echt te toeristisch vonden wij. Dit kwam mede doordat de Chinezen nu 1 week vakantie hebben en dus iedereen naar de mooie/bekende plekken afreist. Maar ondanks dat hebben we toch genoten en hebben we weer heel wat kilometers gelopen!
s ‘avonds hebben we heerlijk chinees gegeten in een restaurantje naast ons hostel! En daarna weer ons bed in. Van al die kilmeters lopen waren we weer erg moe.

Dag 3 in Hangzhou zijn we begonnen met een heerlijke douche. Daarna zijn we naar een supermarkt gegaan en hebben we allemaal lekkere dingen gekocht. Daarna zijn we weer richting het West Lake gelopen om hier ergens fietsen te huren. Vandaag wilden we het West Lake rond fietsen, want te voet was dit veel te ver.
Het leek erop of iedereen dit idee had, jeetje zeg wat was het druk! We moesten 300 yuan
( € 33,00) borg betalen en daarna konden we zolang fietsen als we wilden.
Op 2 mooie rode opvallende fietsen, trapten we het meer rond. De zon kwam goed door, dus het was al snel warm op de fiets! Het meer was toch mooier dan we gister dachten. Rondom het meer lagen mooie tuinen en tempels.
Op een rustige plaats aan het water waar weinig toeristen waren zijn we van de fiets gestapt en hebben we onze rugzak met lekkere spullen open gemaakt. Het was een heerlijke lunch!
Na ongeveer 5 uurtjes fietsen, waren we helemaal rond en hebben we de fietsen weer ingeleverd. De borg kregen we netjes terug en moesten voor 2 fietsen maar liefst € 3,00 betalen haha!
Verder hebben we lekker rondgeslenterd door de straten van Hangzou.
De laatste dag hebben we lekker uitgeslapen, net voor 12.00 uur uitgecheckt en onze bagage gedropt. Daarna zijn we richting Wushan Hill gelopen! Dit is een tempel op op berg. Bovenop kon je over Hangzhou uitkijken. Nu kwamen we er pas achter dat Hangzhou toch een erg grote stad was, dit hadden we niet verwacht.
Toen we weer naar onder liepen kwamen we bij een groot plein uit waar een podium stond. Het was erg druk met locals die allemaal gezellig aan tafel zaten, een groepje zat te kaarten, de ander speelden domino, erg leuk om te zien. Ook waren er optredens met muziek, dans en zang! Geen toeristen gezien, alleen maar locals, en wij twee haha! We hebben ons daar goed vermaakt!
Om 18.00 uur zijn we met de taxi richting het vliegveld van Hangzhou gegaan, hier hadden we om 22.15 uur een vlucht van 2 uurtjes naar Guilin.
We waren liever met de trein of bus gegaan, maar er waren helaas geen tickets meer te krijgen, dus vandaar maar ff een binnenlandse vlucht!

Nu zitten we dus in Guilin voor 2 nachten. Dit is ook een grote stad, maar gelukkig zitten wij net buiten de stad, zodat we een beetje rust hebben.
We hebben het een beetje gehad met de grote steden en willen graag natuur en rust! Dus 8 oktober gaan we naar Yangshuo! Dit ligt 1 uur met de bus vanaf Guilin.
Hier hebben we voor 4 nachten een kamer gereserveerd bij Giggling Tree! De beheerders zijn Nederlands, dus erg leuk! Het moet daar helemaal geweldig zijn, vooral de rust en natuur, dus kijken hier ook erg naar uit. Kijk maar eens op: www.gigglingtree.com

Tot zover ons verhaal over Hangzhou, tot het volgende verhaal weer!

P.s. voor degene die het helemaal leuk vinden om ons te volgen, laat je mailadres achter, rechtsonder op onze site, dan krijg je automatisch een mail als we weer iets geplaatst hebben!

Veel liefs uit China,
Bram & Ilse

milou

Helemaal mooi dat jullie t nog steeds naar je zin hebben:)
Vanaf een paar dagen geleden moeten we annie en roel ook volgen via internet, nou maar hopen dat ik jullie verhalen nier door elkaar ga gooien;) Dit verhaal klink iig weer top:)
heel veel plezier verder!
tot schrijft;)

Elke Verrijth (HB)

Giggling Tree is echt helemaal geweldig! Vorig jaar hebben wij hier ook gezeten en heerlijk kunnen genieten van deze leuke en vriendelijke accommodatie.
Leuk om jullie verhalen te lezen!
Geniet er nog van!

hennie en ik

hallo ilse en bram
volgens het reisverslag hebben jollie het erg leuk samen en beleven veel leuke dingen .
geniet maar van de.ze tijd die jullie nog hebben
hier gaat alles zijn gang en het weer is slecht met veel regen en maar 14 graden
lieve groeten hier uit well van ons tweetjes

tanja mandemaker

Ha Ilse en Bram,
Iedere week zit ik gezellig op mijn vrije dag jullie avonturen te volgen. Ongelofelijk, wat is dit allemaal een belevenis.
Liefs Tanja

Iris

Hoi Bram en Ilse.
Super om jullie leuke verhalen nog steeds te lezen. en zo te lezen is het weer daar vele malen beter dan hier in Nederland. Namelijk maar 15 graden en erg veel regen, dus het is echt gedaan met de zomer:(

Geniet nog maar van jullie reis en tot het volgende verhaal
Gr. iris

Sra Wijnhoven

Hoi,Ilse en Bram.
Wat kunnen jullie boeiend vertellen!Geweldig knap!
Ik heb het idee,dat ikzelf meereis.
Tot jullie volgend avontuur!
Gonnie en Sra

Ik heb het idee i

antoinette

ha mensjes Kan me indenken dat je honger overgaat! wat kosten die beesten, en wat eten jullie zelf allemaal? heb op de site van gigglingtree gekeken, ziet er geweldig uit, dus jullie zullen je zeker vermaken. wacht vol verlangen op het volgende verhaal en foto's. heel veel groetjes liefs, ons.

Door Nijsen

Hallo Ilse en Bram,

Geweldig om jullie reis te volgen.
Nog een mooie reis verder.

Gr. Door en Marius.

sandra claassen

Ja ik heb mijn mail adres achter gelaten want jullie berichtjes blijven leuk! geniete rvan.

groetjes Sandra

Yolanda

Hoioi,,of hoe schriefde dat ien ut chinees??????Wat hedde gegete bej de chinees?????Bapi pangang(of hiette dat dor anders?)Mit verkensvleis,of ........vleis?Wette dat wel zeker!!!!Nee heur alle gekheid op un stukske,anders wert ut zo "n serieuse mail!!!Ut get olej goed,tot ut volgende verhaal,hojhoooojhoj ofzoiets!!!!!!X

Marijke en Freddy

Ha Bram en Ilse,
We hebben nu inderdaad een nieuwtje!!
We worden in mei 2012 papa en mama ....
Marijke is nu bijna 10 weken zwanger.
Liefs Freddy en Marijke

Joyce

Lieverds!
Weer een leuk verhaal :D. Als ik telkens jullie avonturen lees wil ik zoooo graag op vakantie haha.

Kan me voorstellen dat de grote steden op een gegeven moment gaan vervelen en dat je zo af en toe naar iets rustgevends verlangd!
Nu zitten jullie in Yangshuo als het allemaal goed is gegaan, geniet ervan!!
Veel liefs uit Venray, xx

Gea

Ha Pie-peltjes,
WAUW, erg indrukwekkend, en met de foto's (beeeeeestjes)maakt het helemaal af. Zelfs een beetje horiedorie achtig :) Het is telkens een genot om jullie avontuur van ''zo dichtbij" te mogen en kunnen volgen.
Ik verheug me op het vervolg.
Knoevels van os allemol. XXXXX

Ans

Heej pprtjs,
Vraagje: kenne ze doar ôk McDrek??? Zuuj kunne toch.
Of is dit echt en "stomme vroag?
Groetjes,
Ans

Bram & Ilse

Beste Gea!!
GEFELICITEERD: je bent ons 100ste lid op onze website!
We vinden het erg speciaal dat zoveel mensen ons volgen en zich aangemeldt hebben op onze website!
Nog niet aangemeld en vind je het leuk om ons te volgen, laat je mailadres achter op de eerste pagina!

Heel veel liefs Bram en Ilse

hay willeke rik en job

Bram en Ilse we wensen jullie een fijne kerst en een mooi en gelukkig 2012 toe overal waar jullie nog heen gaan. En nog veel plezier en een mooie rondreis op deze aardbol. groetjes vanuit het druilerige bliytterswijck van Hay Willeke Rik en Job.