Bram en Ilse op Wereldreis 2011-2012

Vertrek & de eerste ervaringen met Rusland!!

Vandaag was de grote dag, het begin van onze wereldreis, maar eerst nog afscheid nemen van onze families en vrienden!
Pfff wat was dat heftig zeg! Net voordat we de paspoortcontrole op Düsseldorf Airport doorgingen hebben we iedereen nog heerlijk geknuffeld en een dikke kus gegeven. Dit was een heel moeilijk moment. Maar daarna moet je echt gaan; en daar ga je dan, alle twee door de paspoortcontrole, door de detectiepoortjes en dan voor de laatste keer zwaaien naar je familie achter het glas.
Tranen wegvegen en genieten vanaf het eerste moment, pff heftig hoor!
Maar eenmaal in het vliegtuig ( Air Berlin) valt alle spanning van je af, yes onze droom is begonnen!

Na een prettige vlucht ( 2,5 uur) zijn we in St. Petersburg aangekomen. We werden netjes opgehaald door iemand die ons naar het hotel bracht.
Daar aangekomen hebben we de koffers gedropt, een plattegrond gepakt en zijn we de stad gaan verkennen!
Eerste indrukken van St. Petersburg: grote artistieke stad, veel oude Lada's, maar ook hele dikke auto's, bijna niemand die engels spreekt, alles in het Russisch aangegeven en erg mooie bezienswaardigheden!

De volgende dag hebben we heerlijk uitgeslapen en waren we net op tijd voor het ontbijt( 10.30 uur). Na het ontbijt hebben we eendouche genomen en zijn we weer lopend de stad ingegaan nu om enkele bezienswaardigheden te bezoeken; Hermitage, St. Isaac Kathedraal, Nevski Prospekt en nog vele andere prachtige gebouwen/Kathedralen.
Na een paar uren en kilometers gewandeld te hebben, zijn we maar met de metro terug gegaan naar het hotel. Dat is al een ervaring op zich. Jeetje wat zijn die stations groot en mooi! Als echte toeristen stonden we in het metro station met de plattegrond in de hand te kijken welke metro we moesten nemen. Gelukkig stapte er een mooie Russische dame op ons af die ons in het Russisch wilde helpen. Met veel gebaren heeft ze voor ons een kaartje gekocht en konden wij ons avontuur vervolgen.
Een kaartje voor 2 personen kost maar liefst 50 Roebel (€ 1,20) terwijl je van de ene naar de andere kant van de stad gaat! Daar kom je in Nederland niet ver mee, haha! We hebben ons nog geen moment onveilig gevoeld, het is een grote, schone en veilige stad.
Aangekomen in het hotel hebben we gezellig op de kamer gekaart onder het genot van lekkere chips en een flesje bier. Daarna lekker slapen, en kijken wat de volgende dag brengt!

De derde dag in St. Petersburg hebben we weer veel kilometers te voet afgelegd. We hebben o.a. een bezoek gebracht aan Peter en Paulus vesting en een lokale markt.
Vandaag viel ons heel erg op, dat er ontzettend veel trouwerijen zijn. Bij elk bekende bezienswaardigheid zie je erg veel bruidsparen. Het is echt een hele happening! De dikste limousines, hele families in de mooiste outfits, flessen champagne, heel veel fotografen en de mooiste bruidsparen! Onvoorstelbaar hoe dit hier gaat! We hebben hier dus ook erg van genoten.
Rond 20.30 uur hebben we de metro weer gepakt en zijn we richting ons hotel gegaan. Dit was onze laatste dag in St. Petersburg. We hebben erg genoten van deze mooie stad!
Om 23.55 uur hebben we de nachttrein richting Moskou gepakt, die daar de volgende morgen om 7.55 uur aankwam.
We hadden een 4 persoonscoupe. Bij ons zat een Russisch stel die geen Engels sprak. Dus we hebben niet veel tegen elkaar gezegd. Dat was ook niet nodig omdat we de hele rit geslapen hebben. Nou ja, geslapen kunnen we eigenlijk niet zeggen, want die man snurkte ontzettend hard en de hele nacht door! Dus hebben beide bijna geen oog dichtgedaan. Het zijn wel heerlijke bedden trouwens! We kijken nu al uit naar de lange treinreis ( 74 uur) van Moskou naar Irkutsk!
Eenmaal aangekomen zijn we naar ons hotel gebracht ( erg mooi en schoon). Daar hebben we eerst een paar uurtjes bijgeslapen, want ja, we hebben de tijd!
Rond het middaguur zijn we de stad ingegaan. De afstanden in Moskou zijn iets groter dan St. Petersburg dus hebben we maar gelijk de metro gepakt.
In de stad hebben we verder alles te voet afgelegd. We hebben o.a. de volgende bezienswaardigheden bezocht: Kremlin, Rode Plein en St. Basil's Catherdral.
Na een heerlijke maaltijd in een foodcourt hebben we de metro richting hotel gepakt.
Zoals jullie het kunnen lezen, hebben we het erg goed naar onze zin! We zijn nog 2 dagen in Moskou en dan stappen we maandag de trein op richting Irkutsk waar we pas vrijdag aankomen! We hebben die week geen WIFI onderweg, dus ons volgende verhaal zal waarschijnlijk in Irkutsk zijn!
We willen iedereen bedanken voor de leuke reacties op deze site, maar ook via mail, Facebook en hyves! Tot de volgende keer!

Ciela

Ha luitjes

Leuk om te lezen dat de eerste dagen zo positief zijn verlopen.
Dat er nog maar heel veel mooie dagen mogen volgen!

doeg

Janine

Wat gaaf om dit allemaal te lezen zeg!!
Vind het fijn om te horen dat jullie het zo naar jullie zin hebben samen :D

Geniet er maar lekker van! Ik kijk nu al uit naar jullie volgende verhaal ;)

Xx Janine

Janine

Wat gaaf om dit allemaal te lezen zeg!!
Vind het fijn om te horen dat jullie het zo naar jullie zin hebben samen :D

Geniet er maar lekker van! Ik kijk nu al uit naar jullie volgende verhaal ;)

Xx Janine

Marijke en Joep

Leuke schrijfstijl en al snel het eerste verhaal. Knap hoor. Veel plezier in Mongolië en we blijven het zeker volgen!! Enjoy!!!!!!!!!!!!!!

Ine en Giel

Hej, wat leuk om zo snel al van jullie te horen. Leuk die foto's erbij. Kunnen we met z'n allen een beetje meereizen.

Gé & Ans

Heej Poepertjes,

Moi dat ut goed gut. Alliën jommer dat ge in Rusland sjips et en bier drinkt. Ik (Ans) persoenlijk zuuj de wodka en de kaviaar geprobiert hebbe, vural nou ge nog goed beej kas zit. Mar ja, smake verschille. Enne, wette wat ze ien Mongolië vur specialiteiten ète??? VERRASSING!!!!! Mar zo ver ziede nog nie. Smakelijk en tot de volgende kier.
Groetjes uut et verre Roekeland
Gé & Ans

Doris

Hoi Ilse en Bram,

Goh, kei leuk om nu al met jullie mee te genieten!
Ben stiekum toch wel een beetje jaloers, heerlijk zo'n avontuur! Geniet dervan zorg goed voor elkaar!
Jos-Doris en kids

els van lier

ha Kids,
Bij alle trouwpartijen die jullie zien ,zitten hier wel een paar leuke foto's bij voor jullie eigen trouwpartij.Nie dan.................???????Have fun.
Heel veel groetjes,els en michel

Roy en Joyce

Haa Lieverds,
Wat onwijs leuk om zo snel al zo'n geweldig leuk verhaal te lezen. Top dat jullie het zo naar je zin hebben!

Heel veel succes ;)/plezier in de trein!
We kijken uit naar jullie volgende avontuur!

Kuss R&J

Rob, Cindy,Tim en Esmee

hallo luitjes,

mooi om te horen dat het zo goed gaat met jullie beide.
Super dat jullie nu al een verhaal hebben geplaatst, klasse.
Het ziet er allemaal super uit, geniet ervan met z'n tweetjes.
Veel plezier en een goede trein reis (niet normaal zeg 74 uur, ik vond 24 uur in de bus al lang)

heel veel plezier,

gr Rob,Cindy,Tim en Esmee

Joost

Hoi bram en ilse,

Heel veel plezier, ben erg jaloers op jullie. Zal jullie de komende tijd met plezier blijven volgen. Ben heel benieuwd naar jullie ervaringen, erg spannend allemaal volgens mij. Geniet er van !

Gr.Joost

Iris

Super om te horen dat het goed gaat,, en dat jullie het naar je zin hebben!! Ben benieuwd naar de volgende ervaringen en foto's

Gr. iris

Joyce van Lier

Bram en Ilse!
Fijn om van jullie te horen! Blij dat alles goed gaat. Leuke foto's en mooie verhalen..een goed begin van jullie droom! Goede reis..
Liefs, Joyce en Jan

Yolanda

GEWELDIG!!!!!Super moi verhaal,super moie foto"s,wat un ervaring!!!!Ik zie benejt nor ut volgende verhaal,en de neje foto''s(vol verw8ing klopt mien hart)hihi.Groetjes Yolanda uut offere.

Monique en Fam.

Ha Bram & Ilse,

Zo dat zijn leuke foto`s en zo snel al.
Leuk om te lezen dat jullie genieten samen.
Mooi daar hoor...zelfs Moskou.

Vele groetjes Mona en tot het volgend mooi verhaal van jullie.

Jeroen, Sylvia, Sef en Fenna

Hoi Bram en Ilse,

Leuk om jullie eerste reisverhaal al te lezen en te zien dat jullie genieten van de reis. Veel plezier ook in Mongolië, het schijnt daar erg mooi te zijn! Groetjes

Roy, Sonja en jullie grote kleine vriend Lars

Hey moppies,

Super fijn dat we nog even geskypt hebben gister, Sonja heeft het er nog een beetje moeilijk mee dat jullie weg zijn, helemaal omdat Lars jarig was gister. Maar wat een verhaal zeg, heel leuk om te lezen. En wat een mooie foto's van die gebouwen. Mooie trouwlocaties dat zeker! hihi
tot skypse!
Liefs Roy, Sonja en Lars

Jan, Karin en Mike

Heey Ilse en Bram,
Wat een supermooie foto's !!!
Wat fijn dat jullie het zo naar de zin hebben.
Op naar het volgende verhaal.
groetjes Jan, Karin en Mike.

Anita

Wat leuk om al wat van jullie te horen,en fijn dat jullie het naar de zin hebben.
Het is al super dat het avontuur al positief begonnen is.
Heel veel plezier en ik kijk al uit naar het volgende verhaal.
Groetjes Anita en Frank

Daisy

Bram &Ilse!
Super verhaal &foto's!
Leuk dat jullie het zoe goed noar de zin hebben,
&fijn dat we zoe toch op de högte kunnen blieven van al jullie avonturen.. &dan is dit nog mar het begin!
Veul plezier &geniet ervan..
Bin benejd noar jullie volgend verhaal &foto's!
Liefs, Daisy

Wim & Lianne

Wat een leuk verhaal al! Hihi fijn dat gesnurk!!
Fijn om toch een beetje de ervaring mee te delen via de site! Anders waren we echt TE niewsgierig!!
reis ze nog verder en succes met de lange treinreis!

Angelien

Hey

Leuk om te lezen hoe het met jullie gaat en al jullie ervaringen enz.
Nu weer op naar het volgende verhaal..

Veel liefs, Angelien

hilda ten lohuis

Hoi bram en Ilse,
heb net jullie verslag gelezen... begint al goed (ben wel jaloers hoor!) Geweldig. Geniet ervan en ik ga jullie zeker volgen!
Groetjes, Hilda

Ria Evenhuis

Een gezellig verhaal, mooie foto's en het is jullie aan te zien dat jullie genieten, blijven doen.
Voorzichtig en pas goed op elkaar.
Liefs Gerard en Ria

Leon Pennings